3 tüüpilist viga, mida Facebookis reklaamimisel vältida (+ näpunäited)

Share on facebook
Jaga
Share on twitter
Säutsu
Share on email
Saada

Pole vahet, kas oled juba Facebook reklaami spetsialist või alles mõtled alustada – siit leiad kasulikke näpunäiteid, kuidas vältida kolme tüüpilist viga, mida Facebookis reklaamimisel sageli tehakse. 

Suurimad eksimused on:

  1. Kampaaniate üle või mitte optimeerimine
  2. Custom ja lookalike audience’i mitte kasutamine
  3. Liiga “reklaamilik” reklaam

1. Kampaaniate üle või mitte optimeerimine

Iga kogenud reklaamitegija teab, et teatud aja möödudes kampaaniate efektiivsus langeb.

Seega mida siis teha? 

Peatad kampaania ja teed lihtsalt duplikaadi? Alustad täiesti uut kampaaniat? Vaatad üle ad sets’id? Vähendad eelarvet? Või hoopis suurendad? 

Ära muretse! Wixter pakub nüüd ka Facebook Ads haldusteenust.

20% reegel – eelarve tõstmine

Palju õnne! Su kampaania konverteerib hästi ja soovid eelarvet tõsta?

Suure tõenäosusega on su kampaania alles õppimisfaasis, mistõttu kehtib 20% reegel. 

See tähendab seda, et kui kasutad eelarve optimeerimist ehk CBO funktsiooni ja kampaania esialgseks eelarveks on 100 eurot/päev, siis maksimaalselt võid eelarvet tõsta 120 euroni/päev. 

Seejärel on soovitatav 3-4 päeva oodata ning monitoorida muutusi. Kui cost per conversion ehk konversiooni kulu oluliselt ei suurene, võid tõsta eelarvet veel 20% ehk 144 euroni/päev. 

Mis juhtub siis, kui reeglist kinni ei pea? 

Kogu õppimisfaasis saadud info kaob, mistõttu algoritm alustab jälle nullist. 

See võib oluliselt tõsta kulusid ehk kulutad küll rohkem, kuid tulemustes suurt muutust ei toimu. 

PS! On ka teine 20% reegel, mis puudutab pildiformaati. Facebook eelistab pilte, mis sisaldavad vähem kui 20% teksti. See reegel puudutab ka video thumbnail’i. Kui kahtled, siis kasuta Image Text Check tööriista. 

Kuidas vältida reklaamiväsimust?

Kampaaniad võib olenevalt sihtgruppidele jaotada kaheks: cold audience ehk need, kes pole sinu ettevõttega varem kokku puutunud, ja warm audience ehk retargeting, kes on näiteks külastanud su lehte, näinud 95% eelmisest videoreklaamist või juba ostnud sinu toodet/teenust. 

Mida väiksem on sihtgrupp, seda sagedamini peaksid reklaami sisu ja visuaale muutma (võib ka seadistada mitu reklaami ühe retargeting kampaania alla). 

Vastasel juhul võid kliendid hoopis eemale peletada. Seda sa ju ei taha?

Kuidas aga aru saada, millal on õige aeg reklaamisisu muutmiseks? 

Siin on mõned mõõdikud, mida reklaamiväsimuse vältimiseks jälgida:

  • Frequency ehk sagedus
  • CTR muutumine ajas
  • Cost per conversion ehk konversiooni kulu muutumine ajas
  • Videode puhul Cost per ThruPlay ehk läbivaatamise kulu muutumine ajas

2. Custom ja lookalike audience’i mitte kasutamine

Õige sihtgruppide valik on Facebooki kampaaniate juures ülioluline ja seda eriti suurtel turgudel reklaamimisel. 

See võib määrata, kas su kampaania põrub ja saab väga vähe konversioone (kui üldse), või vastupidi. 

Üks suurimaid vigu, mida algajad teevad, on boostimine ehk postituse võimendamine.

Peale selle, et boostides puudub sul ligipääs väärtuslikule infole, ei saa sa ka luua uusi taasturunduse sihtgruppe (ingl custom audiences) ega ka neile sarnaseid sihtgruppe (ingl lookalike audiences).

Nagu näha, siis taasturunduse sihtgruppe on võimalik luua nii veebisaidi külastuste, video vaatamiste, Instagrami konto kui ka mitmete teiste allikate põhjal. 

Nendest omakorda saad luua lookalike audience‘e

Iga uutele klientidele suunatud kampaania peaks sisaldama rohkem kui ühte ad set’i. 

Sihtgruppide määramisel on oluline jälgida, et üks ad set ei kattuks liiga palju teisega. 

Samuti pole soovitatav kasutada kahes aktiivses kampaanias samu sihtgruppe, sest need hakkavad omavahel võistlema, mis tõstab mõlema kampaania kulusid ja seega saad sama eelarve eest vähem konversioone. 

3. Liiga “reklaamilik” reklaam

Mu esimene kampaania Facebookis oli täielik läbikukkumine. 

Aastaid hiljem sain muidugi ka aru miks. 

Null kogemust sihtgruppide valimisel, väga konkurentsitihe USA turg, igav pakkumine (arvasid ka, et 10% allahindlus toob kohale klientide laviini?), veel igavam sisu ja mis peamine – mu reklaam nägi välja liiga… reklaam. 

See oli tüüpiline “Sponsored” postitus – vaatad peale ja juba mõne millisekundi jooksul saad aru, et tegemist on reklaamiga. 

Enamus Facebooki ja Instagrami kasutajatest ei vaevu asja lähemalt uurima, vaid kerib kohe edasi. 

Kuna Facebookis maksad iga reklaami näitamise eest ehk CPM mudelil, siis on äärmiselt oluline, et sisu ja visuaalid eristuksid massist.

Siin on paar näidet reklaamidest, mis kahe silma vahele ei jää (ja ka paar näidet, mida soovitame mitte järgi teha!). 

Näide 1: HEA! 👍

Esimene asi, mida inimesed märkavad on pilt/video. Kui sa ei suuda uudistevoos silma jääda, siis on su kampaania läbikukkunud. 

Antud näite puhul on kasutatud pilditöötlusprogramme, et muuta pilt huvitavamaks ning tundub, et ka Zuckerbergile endale pilt meeldib, kuna ülevaatuselt on reklaam läbi pääsenud. 

Tekst ja pealkiri on samuti hästi kirjutatud – lühikesed ja arusaadavad laused, ülivõrre, huvitavad sõnad ja väljendid nagu “god mode”, “explode” ja “tickle the pixel”. Kuna antud reklaami tekst on päris pikk, siis on eriti oluline, et esimesed laused ärataksid tähelepanu.

Kahjuks pole meil statistikat selle reklaami tulemuslikkusest, kuid Sabri Suby on multimiljonär ja omal alal üsna hea, seega usume, et kahjumisse ta ei jäänud. 

Näide 2: HEA! 👍

Vaata Betsafe’i reklaami!

Betsafe panustab suurelt sisuloomele ja kasutab seda oskuslikult ära ka reklaamikampaaniate tegemisel. 

Selle reklaami puhul on kasutatud lühikest, 19-sekundilist videot. 

Reklaamis on päris inimesed, huumor ja selge sõnum ehk kõik, mida vajad eduka kampaania tegemiseks. 

Testiksime kindlasti ka teisi CTA nuppe ja pealkirju, kuid muidu vägagi eeskujulik reklaam. 

Hea töö, Betsafe!

Näide 3: HALB! 👎

Peamine viga selle reklaami juures on poolik ja ebaselge sõnum. 

Sotsiaalmeedia platvormidel reklaamimine eeldab väga head sisu, mis eristub teistest uudistevoos olevatest postitustest ja samas ei mõju ka ilmselge reklaamina.  

Kahjuks selline reklaam väga palju tähelepanu ei saa, mistõttu ka CPC ja CPA on kõrgemad kui tegelikult olla võiks.  

Visuaali loomisel on siin ilmselt kasutatud Shutterstock või mõne muu pildipanga pilti, mida me üldjuhul teha ei soovita. 

Näide 4: HALB 👎

Tegemist on väga segadusseajava reklaamiga. 

Kui võrdled Udemy näidet Sabri Suby ja Betsafe näidetega, siis peaksid märkama, et suur erinevus siinkohal on terviklikkuse puudumine. 

Antud juhul on pilt mittemidagiütlev. Vaadates pelgalt pilti ja reklaamija nime võiks arvata, et tegemist on keeltekursusega. 

Pealkiri “International SEO: Reaching a Profitable Global Audience” ei ühti kohe kuidagi ülaloleva pildi ja tekstiga. 

Seega mõned üldtuntud nõuanded, kuidas paremat reklaami teha:

  • Ära karda eristuda. Sinu pilt/video peab uudistevoos silma paistma.
  • Kui võimalik, kasuta videot.
  • Pealkiri peab edastama selge sõnumi.
  • Pealkiri ja tekst peaksid moodustama terviku. 
  • Pilt/video peab sobima pealkirjas ja tekstis edastatud kontekstiga.
  • Ära kasuta pildipanka. Kui endal pildi- või videomaterjali pole, siis peaksid alustama selle loomisest, mitte reklaamist.
Pole päris Sinu teema?
Uuri meie Facebook Ads haldusteenust!

Hinnapakkumise saamiseks palume täita päringuvormi. Vastame teile juba samal tööpäeval!

Autorist lähemalt:
Birgit Kannes

Birgit Kannes

Birgit on meie tiimi värskeim liige ja tõeline spets sotsiaalmeedia reklaami ja analüütika alal. Õppinud turundust nii Taanis kui Hispaanias. Vabal ajal kaupleb optsioonidega, mistõttu huvitavad teda ka finants – ja majandusteemad.

Wixter.ee kasutab küpsiseid. Loe lähemalt