ÕPETUS: E-poe tegemine WooCommerce’is

Jaga
Säutsu
Saada
Sisukord

Miks valida WooCommerce?

WooCommerce on WordPressil põhinev e-kaubanduse platvorm, mille abil on võimalik kodulehele lisada e-poe funktsionaalsuse. WooCommerce’i abil on võimalik toodete lisamine ja haldamine ning tellimuste jälgimine. Lisaks saab WooCommerce’i laiendada erinevate pluginatega, et pakkuda näiteks maksete ja kohaletoimetamise valikuid, soodustusi ja palju muud, muutes selle paindlikuks ja võimsaks tööriistaks e-poe loomisel.

WooCommerce on kõige populaarsem e-poe platvorm, kuna selle baasfunktsionaalsus on tasuta, see on kergesti kohandatav ja lihtsasti integreeritav erinevate teiste pluginate ja tööriistadega. Lisaks on tal suur kasutajate kogukond, mis pakub tuge kasutajatele.

Üks WooCommerce’i kasutamise kõige olulisemaid puudusi on see, et Sa vastutad ise oma turvalisuse, varukoopiate, majutuse ja uuenduste haldamise eest.

WooCommerce’i veebipoe loomise sammud

Loodud on erinevaid juhiseid, koolitusi ja materjale WordPressi ja Woocommerce’i õppimiseks, sh WordPressi ja WooCommerce’i kasutusjuhendid, Veebikooli koolitused ja Wixteri juhistega blogipostitused.

Enne e-poe loomist WordPressi ja Woocommerce’i tarkvaras, tuleb registreerida domeen ja leida sobiv veebimajutus. Domeeni registreerimise ja veebimajutuse paketi valimiseks:

  1. Vali domeeninimi ja kontrolli selle saadavust. Veendu, et domeeninimi ei kattuks tuntud kaubamärgiga. Vali domeenilaiend, nt .ee, .com, .eu.
  2. Vali usaldusväärne ja sobiva teenusevalikuga domeeni registripidaja ja veebimajutuse pakkuja. Veebimajutuse valimisel tasub teha teadlik otsus, et valida parima hinna-kvaliteedisuhtega veebimajutuse pakkuja.
  3. Registreeri domeen. Selleks lisa oma andmed, vali registreerimisperioodi pikkus ja millised seotud teenused valid. Seejärel tasu domeeni registreerimise eest. Võimalusel kasuta kodulehe majutuse promokoodi. Näiteks Veebimajutuse puhul kasuta sooduskoodi “WIXTER” ja saa esimesed kolm kuud tasuta veebimajutuse teenust.

Domeeni registreerimise ja kodulehe majutamise teemal võib põhjalikumalt lugeda ka meie blogipostitusest.

WordPressi seadistamisel on abiks samm-sammuline WordPressi paigaldamise juhend ja Veebikooli praktilised koolitused.

Pärast domeeni registreerimist ja veebimajutuse tellimist sisenege iseteenindusse, kus saab hallata oma virtuaalserverit ja teha back-end toiminguid, nt e-maili kontode tegemine; WordPressi paigaldamine; turvalise SSL sertifikaadi paigaldamine (HTTPS).

WordPressi seadistamiseks:

  • Liigu veebimajutuse iseteeninduses “Minu domeenid ja teenused” ja kliki “Halda”.
  • Liigu töölaual teemajaotusele “Kodulehed” ja kliki “Halda”.

WordPressi paigaldamine

  • Loo WordPressi admin konto ja täida registreerimisväli personaalsete andmetega.

Wordpressi paigaldamine

  • Määra kodulehele nimi. NB! “Soovin paigaldada alamkataloogi sisse” märkeruut jääb tühjaks!
  • Vali lisamoodulid ning vajuta “Paigalda uus koduleht”.

WordPressi paigaldus

Seejärel on WordPress paigaldatud ja algab põhitöö ehk kodulehe loomine. Veendu, et keeld otsimootoritele oleks sisselülitatud, ning kui kodulehekülg on valmis, eemalda see keeld.

  • Logi sisse WordPressi kontole (juurdepääs aadressilt www.sinudomeen.ee/wp-admin) ning määra kodulehe pealkiri ja lühikirjeldus!
  • Vali meelepärane keel ja pane paika ajavormingud (ajavöönd; kuupäevavorming; aja vorming).
  • Paigalda tasuta SSL sertifikaat

SSL-sertifikaat Let's Encrypt

  • Paigalda kujundusmall. Soovitame kasutada Elementori pluginat, mis on kasutajasõbralik ja võimaldab luua professionaalse kujundusega kodulehe.
  • Loo selge ja loogilise ülesehitusega struktuur ja sisulehed.

WooCommerce’i seadistamine

WooCommerce’i seadistamiseks paigalda WooCommerce’i plugin ning lisa e-poe sätted, sh poe asukoht ja riik/riigid, kuhu kaupa müüakse; valuuta; tarne ja maksudega seotud seaded ja maksumäärad ning sooduskoodid. Allahindluse võimalused on erinevad: protsendipõhine allahindlus, fikseeritud allahindlus tervele ostukorvile või valitud toodetele, tasuta transport.

woocommerce

Kui sinu WordPress on eestikeelne, siis WooCommerce’i installimisel on ka WooCommerce’i e-poe tarkvara eestikeelne.

Täpsemad WooCommerce’i kasutusjuhendid on leitavad nende koduleheküljelt.

Seadista tarne- ja maksepluginad, kasutades makselahenduste pakkujaid, nt  Montonio, Esto, Kevin, Maksekeskus. Vali tarnepiirkonnas enimlevinud maksemeetodid, nt Paypal, pangalinkide kaudu makse, krediitkaardid, järelmaksu võimalused. Lisa tarnepiirkonnad ja erinevad tarneviisid, pakiautomaatidesse saatmine, kulleriga kohaletoimetamine, teatud tingimustel tasuta saatmine jne.

Lisa toote andmed: toote nimi, kirjeldus, hind, pildid ja muud detailid. Võimalik on lisada ka soodushind koos kampaaniaperioodi algus- ja lõpukuupäevaga.

Määra iga toote varud ja laoseisu jälgimine, et hoida oma poe varude üle kontrolli. Lisa vajadusel toote variatsioonid, näiteks suurused või värvid. Võimalik on lisada ka virtuaalsed tooted ja lisada broneerimise võimalus. 

toote lisamine

WooCommerce’is on hulgi üleslaadimise võimalus ehk WPO import. Selleks koosta Exceli fail või kasuta .xml faili ning selle lisamisel keskkonda loob WooCommerce selle põhjal tootekataloogid. Lisaks on WooCommerce’il funktsioone, mille abil on võimalik määrata mitmesuguseid viise, kuidas tooteid kuvatakse ja millised on filtreerimise võimalused.

E-poe loomisel on oluline SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine, sest see parandab nähtavust otsingumootorites, suurendades liiklust ja potentsiaalsete klientide arvu. 

Mõned soovitused, kuidas parandada veebilehe nähtavust otsingumootorites:

  • Õpi tundma valdkonna otsinguhuvi. Kasuta märksõnade otsingu tööriistu ja uuri, milliseid märksõnu potentsiaalsed kliendid otsivad konkreetses valdkonnas. Kasuta märksõnu strateegiliselt oma lehe sisus, sh pealkirjades, alapealkirjades, piltide ALT tekstides ja tekstis.
  • Loo väärtuslikku ja kvaliteetset sisu, mis vastab kasutajate küsimustele ja vajadustele. Kirjuta põhikonkurendist rohkem ja põhjalikumalt. Veendu, et teksti ülesehitus oleks loogiline ja selgesti loetav. Võimalusel võib kasutada loetelusid.
  • Kirjuta optimeeritud meta-tiitlid ja meta-kirjeldused, mis sisaldavad olulisi märksõnu. Need aitavad otsingumootoritel mõista, mis infot võib Sinu veebilehel leida.
  • Vaata üle oma kodulehe tehnilised andmed. Veendu, et veebileht on mobiilisõbralik, kiire ja kasutajasõbralik. Optimeeri lehe laadimisaega ja meediafaile. Veendu, et kasutaksid HTTPS-protokolli.
  • Kasuta kvaliteetseid tagasilinke, mis viivad sinu lehele teistelt usaldusväärsetelt veebilehtedele. Samuti optimeeri sisemiste linkide struktuuri, et hõlbustada lehel liikumist.
  • Kasuta tööriistu, et jälgida oma veebilehe tulemuslikkust. Analüüsi andmeid ja tee vajalikke muudatusi SEO strateegias, et tulemusi parandada.

Veendu, et koduleht oleks huvipakkuv ja usaldusväärne ning potentsiaalsed kliendid jõuaksid sinna lehele. SEO on pidev protsess, mis nõuab järjepidevust ja ajakohasust, et hoida veebileht otsingutulemustes nähtavana ja konkurentsivõimelisena. SEO teemal oleme pikemalt kirjutanud ja palju soovitusi jaganud selleteemalises blogipostituses.

Kui kõik seadistused on tehtud, tasub testida oma e-poodi. WooCommerce’i e-poodi katsetades tuleks kontrollida makseviise, ostukorvi toimimist, kassaprotsessi, automaatseid e-kirju ja kohaletoimetamise valikuid. Samuti on oluline kontrollida e-poe mobiilisõbralikkust, turvalisust ning võimalusel saada kasutajate tagasisidet enne e-poe avalikustamist. Kui kõik funktsioonid töötavad, saab e-poe ametlikult avada klientidele.

WooCommerce’i kasutamise KKK

WooCommerce on populaarne ja paindlik platvorm, mida kasutatakse WordPressi veebilehtedel e-poodide loomiseks ja haldamiseks.

WooCommerce on hea valik, sest see on tasuta ja eesti keeles olemas, muutes WordPressi abil e-poe loomise ja haldamise lihtsaks. WooCommerce’i abil saab luua soovitud võimalustega e-poe, pakkudes paindlikkust ja e-poe mahu muutumisel skaleeritavust. WooCommerce integreerub paljude pluginatega. Saadaval on õpetusi ja juhendeid ning tänu suurele kasutajaskonnale on inimesi, kellelt saab küsida abi ja nõu.

WooCommerce’i kasutamine on suhteliselt lihtne neile, kellel on head tehnilised oskused või kellel on varasem kogemus WordPressi ja WooCommerce’iga. Esmakordsel WooCommerce’i kasutamisel tasub varuda aega ja tutvuda kasutusjuhenditega.

Hea WooCommerce’i kodulehe tegija leidmiseks tutvu erinevate portfooliote ja klientide tagasisidega. Hinda e-poodide stiili, ülesehitust ja tehnilisi lahendusi, et leida endale meelepärase tulemusega e-poe tegija. Mida rohkem on e-poes tooteid ja mida keerulisemaid lahendusi on kasutatud, seda pädevam tegija tõenäoliselt on. Veendu, et kodulehe tegijal on WooCommerce’i kogemusi, nad suudavad täita spetsiifilised nõudmised, pakkuda sobivaid lahendusi ja hind jääb eelarve piiridesse.

WooCommerce on tasuta plugin, kuid sellel on tasulisi laiendusi ja funktsioone. Enamikul juhtudel on võimalik e-pood luua tasuta. Küll aga tuleks arvestada, et domeeni registreerimine ja veebimajutuse paketid on üldjuhul tasulised.

SEO on väga oluline ettevõtte turundusstrateegia osa, aidates suurendada e-poe müüki. WooCommerce’i on võimalik integreerida erinevate SEO tööriistadega, mis aitavad optimeerida tootelehti, metaandmeid, URL-e ja sisu ning parandada nähtavust otsingumootorites. Lisaks toetab WooCommerce SEO-sõbralikke funktsioone, nagu kohandatavad permalingid ja siltide haldamine, mis kõik aitavad kaasa parematele otsingutulemustele.

E-poe tarkvara SEO võimalused on olulised mitmel põhjusel. SEO suurendab nähtavust ja parandab positsioone otsimootorite tulemustes, nt Google’is. Mida kõrgemal otsingutulemuste lehel e-poe veebileht paikneb, seda tõenäolisemalt näevad potentsiaalsed kliendid ja klõpsavad sinu e-poe veebilehele, seega on oluline tõsta oma orgaanilist lehe positsiooni. SEO suurendab veebiliiklust ning mida kõrgemal tulemustes paikned, seda suurem on veebiliiklus. SEO parandab ka veebilehe usaldusväärsust, kvaliteeti, asjakohasust ja pakub midagi väärtuslikku. Panustades SEO-le, paraneb ka klientide kasutajakogemus, sest kodulehe ja e-poe sisu on väärtuslik, kodulehe tehniline seisukord hea ja kasutamine sujuv ja meeldiv.

Eesti E-Kaubanduse Liidu statistika järgi on kõige levinum e-poe platvorm WordPress koos Woocommerce’i pluginaga (67%). Eestis on Shopify kasutussagedus 7% ja Voog tarkvara kasutussagedus 6%. 

Shopify pakub e-poe tegemise täislahendust, võimaldades lihtsat seadistust ka ilma tehniliste teadmisteta. Küll aga tasub arvestada kõrgema kuutasuga ja ingliskeelse kasutajatoega. Voog on veebiehitustööriist, mis võimaldab samuti kergesti luua ja hallata veebilehti ilma tehnilisi teadmisi nõudmata. Voog sobib hästi lihtsamate veebipoodide jaoks ja neile, kes otsivad kasutajasõbralikku platvormi koos sisseehitatud majutuse ja eestikeelse kasutajatoega. Voo abil saab luua ka mitmekeelseid kodulehti ja e-poode ning müüa tooteid/teenuseid üle maailma (olemas PayPal). Voo e-poe liides toetab kõiki Eesti tuntuimaid makse- ja tarneviise, võimaldab luua promokoode kampaaniate jaoks, saadab kliendi e-posti automaatse arve. Meie varasemast postitusest saab põhjalikumalt lugeda ka meie kogemust Voo katsetamisel.

WordPress koos WooCommerce’i pluginaga on kõige levinum platvorm e-poe tegemiseks. WordPress sobib nii väga väikeste veebipoodide kui ka suuremate e-poodide loomise jaoks. WooCommerce’i eelistatakse kõige enam tänu selle paindlikkusele, kohandatavusele ja võimalusele luua koduleht ja e-pood täpselt oma soovidele vastavalt. WordPress koos WooCommerce’i pluginaga on tasuta, kuid nõuab veidi tehnilisi oskusi ja esmakordsel kasutamisel võib sellega e-poe loomine olla aeganõudev. Kuigi neil puudub ametlik kasutajatugi, on palju abi olemasolevatest WooCommerce’i kasutusjuhenditest ja teiste kasutajate nõuannetest. WooCommerce pakub SEO funktsioone, mis lihtsustab veebilehe nähtavuse suurendamist otsingumootorites. 

WooCommerce, Voog ja Shopify sobivus sõltub eelistustest ja vajadustest. Meie soovitame üldjuhul kasutada WordPressi koos WooCommerce’iga. Kui eelistatakse võimalikult lihtsat veebiehitustööriista, siis on Voog väga hea variant.

Autor
Picture of Kes on autor?
Kes on autor?

Marika on Wixter.ee asutaja, kirgilik veebidisainer ning turundushuviline, kes ammutab inspiratsiooni looduses sportides. Ta on kindlal veendumusel, et kodulehe tegemine on ca 10 a. pärast täiesti elementaarne oskus iga inimese jaoks.

Võta ühendust!

Wixter.ee kasutab küpsiseid. Loe lähemalt