Voog koduleht, kas väärt katsetamist?

Voo parimad omadused (puudused)!


11 min lugemist

Autor: Imre Saar – veebientusiast | avaldatud: 13. jaanuar, 2019


Mida mõtled, kui kuuled sisuhaldussüsteemist nimega Voog? Kui veel mitte midagi, siis peale selle loo lugemist palju rohkem! Olgu öeldud, et minu senine kogemus Vooga oli artikliidee sünnini ümmargune null. Niisiis proovisin esimest korda kodulehe tegemist tartlaste loodud pilvetarkvaral.

Loe, kuidas läks ning mis jäi silma võrdluses välismaisete konkurentidega!

Voog veebiehitustööriist

Kodulehe valmistamine Voo baasil

PS! See arvustus toetub improviseeritud näidissaidi loomise kogemusel. Ehk lugeja saab teada, kuidas sündis Vana-Toomase nimeline testleht Voog veebiehitustööriistaga ja mis olid sh. peamised üllatused ja takistused.

Luureinfoks

Vähesed teavad, et Voog sündis juba 2008. aastal. Tõsi, toona kandis eestlaste loodud sisuhaldustarkvara nime Edicy, kuid pärast rebrandi ja arendust 2014. aastal on Voost saanud tubli tegija veebiehitustööriistade turul. Tänaseks on Voog saadaval juba 10 võõrkeeles, kliente leidub üle terve maailma ja ettevõtte käekäigu eest hoolitsevad igapäevaselt 12 disaini- ja arendusspetsialisti.

Kas teadsid, et Voo baasil on loodud lausa üle 450 000 veebilehe üle maailma? Nendest võib esile tõsta tuntuid kodumaiseid ettevõtteid nagu Farmi, Guardtime või Balteco. Klientide seas leidub ka avaliku sektori ja kultuuriasutusi nagu KULKA, RKAS, Linnateater, Endla jpt.

(artikli lõpuosas näidissaitidest rohkem)

Nüüd aga Voo põhiinfo juurde…


Ülevaade Voog veebiehitustööriistast


 Mõeldud väikeettevõtjale ja vabakutselistele 
Voog on mõeldud kõigile, kes soovivad ilma liigse stressi ja IT-st midagi teadmata kodulehte ise otsast lõpuni valmistada ja hiljem seda ka omal käel hallata.

 Mitmekeelse saidi loomise võimalus
Voo tõeline trumpäss on algajasõbralik ja rahvusvaheliselt kiidetud mitmekeelse veebilehe loomise rakendus. Näiteks töötab see ka asukohapõhiselt! 

24/7 toimiv eesti keelne tehniline tugi
Tasuta Eesti keelne kasutajatugi eksisteerib nii live chat kui ka telefoni teel. Samuti olemas palju videojuhendeid ja õpetusi. Kindel koht kuhu probleemide korral pöörduda!

E-poe loomise võimalus
Täisautomaatne ja piiranguteta e-poe lahendus, mille käivitamine on minutite küsimus. Toetab kõiki kohalike makse ja tarnelahendusi!



Voog kodulehti:
450 000+


Hind:
al. 6,00€


Prooviversioon:
30 päeva


Minu hinnang:

Testi Voogu 30 päeva tasuta proovidomeeniga!

Kasutajakogemus (UX)

Hinnang: 5

Voo meeskond on kõvasti pingutanud ühe olulisema omadusega. Nimelt kodulehe tegemine käib suures osas arvutihiire abil. Seda nimetatakse inglise keeles peenelt: drag and drop stiiliks. Voo puhul on sinu veeb justkui värviraamat mis tuleb ära “värvida” endale meelepärasel kujul. Tühjad sisualad on olenevalt kujundusmallist fikseeritult paigas ning kasutaja ülesanne on nendele aladele elemente ja vidinaid hiirega “tirida”. Algajatele kindlasti meelepärane, kuid isiklikult tunnen puudust, et sisuala ennast modifitseerida ei saa.

Voog veebiehitustööriist

Tühjadele sisualadele saad lohistada mistahes elemente

Heast kasutajakogemusest tooksin veel esile elementide kustutamise võimaluse. Nimelt “haarad” elemendist hiireklõpsuga kinni ja sikutad selle alla paremasse nurka kuhu ilmub prügikasti ikoon. Muuhulgas kui midagi kogemata ära kustutad, saab selle tagasi kutsuda klõpsatel nupul: “taasta”.

Samuti märkasin, et kui veeb on juba pooleli, siis standardkujunduse vahetamisega ei lähe olemasolev sisu kaotsi.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et  kasutajaliides on väga algajasõbralik ja ei tohiks keskmisele arvutikasutajatele probleeme valmistada. Super!

Vaata ka väikest 30 sekundilist video, mis tutvustab Voo kasutajamugavust!

Muljed oma testlehega

Vooga töötamise kogemus oli minu jaoks täiesti uudne. Olles ise eelnevalt töötanud peamiselt WordPressiga, nõudis kasutajaliides alguses harjumist. Nimelt ei suutnud ma esimese hooga uskuda, et kogu veebiehitus käib tõesti ainult nö. “lõuendi” peal. Aga see on ainult minu probleem ja nii 21. sajandi veebiarendus peakski ju käima?!

Mis puudutab väljamõeldud testlehte nimega Vana-Toomas, siis sellega suutsin konkreetselt alustada pärast lühikest tutvumisperioodi. Umbes pool tundi “nokkimist” ja mul oli pilt selge, kuidas Voog töötab, et alustada oma veebilehe tegemist. Võrdlusena võin tuua, et näiteks WordPressist sotti saamiseks läheb kindlasti mitu päeva. Üldmulje seega väga hea!

Muid UX tähelepanekuid

  • Kohe on olemas turvaline SSL sertifikaat (https)
  • Livechat kasutajatoe aken asub käepäraselt lehe all paremal servas ja inimene vastab tööajal 10 minuti jooksul
  • Üksikut pilti saab lisada ainult läbi “tekst” sisuelemendi, mille peale algaja ei pruugi tulla
  • Slaider on galerii elemendi all peidus

Võimekus ja võimalused

Hinnang: 4

Võimekus on kindlasti oluline näitaja, millele toetudes hakkab levima reklaam ja hea sõna. Uurides Voo võimekuse näitajaid valmistas minu jaoks tõelise üllatuse fakt, et mitmed Eesti mainekad veebiagntuurid (näiteks: NewayFraktal ja RedWall Digital) arendavad rätsepmeistri stiilis veebilehti just Voo baasil. Avatud arenduse lahendus pole küll mõeldud tavakasutajale, kuid annab selge signaali, et kui väga tahta saab Voo peal teha põhimõtteliselt kõike mis pähe tuleb! Hea näide on Balteco koduleht…

Voog veebiehitustööriist

Voo baasile loodud Balteco koduleht

Muideks Balteco veebilehe autoriks on disainiagentuur Fraktal, kelle oma veebileht töötab samuti Voo peal. Avatud arendus on kindlasti suur pluss, kuid põikame nüüd tagasi kliendi poolele ja vaatleme kui võimekas on Voog tavakasutaja jaoks. Toon välja põhifaktid ja omadused!

  • 23 mobiilisõbralikku kujundusmalli
  • 8 valmis sisuelementi (näiteks kontaktvorm või galerii)
  • 21 erinevat kirjastiili
  • Globaalne kujundamine läbi disainitööriista
  • Asukohapõhine mitmekeelsuse funktsioon
  • Täismugavustega e-poe funktsioon
  • Veebisisene otsingumootor

Minu arvates seda kõike on hetkel  kahjuks vähevõitu! Näiteks välismaine konkurent Wix pakub klientidele üle 500 erineva kujundusmalli ja kõigele lisaks on neil veel oma lisarakenduste turg, kus on saadaval ca. 250 pluginat.

Kõik see, mis aga Voos juba eksisteerib on kindlasti tasemel. Näiteks kiidetakse väga Voo mitmekeelsustööriista lihtsust ja inimestele meeldib horisontaalselt all paiknev töölaud, mis on jällegi teistmoodi kui paljudel konkurentidel.

Voog veebiehitustööriist

Voog tööriista valmis sisuelemendid

Kui aga teha korralikult kriitikat, siis jäi silma, et Voog kodulehte ei saa viia isikuandmete kaitse üldmäärusega 100% kooskõlla. Lihtsustatult see tähendab seda, et kui sa küsid oma veebilehe kontaktvormil lugeja e-maili aadressi, siis töötled sa seaduse järgi inimese isikuandmeid ja sa oled kohustatud lugejat lehele saabudes sellest teavitama.

Tulenevalt GDPR-ist peab lehel olema privaatsuspoliitika dokument, milles kirjutatakse üksipulgi lahti: miks, milleks ja kuidas sa isikuandmeid töötled ja millised on lugeja õigused. Nii, et hei Voo arendadaja, kui sa mind kuuled, siis ehita küpsiste teavitussüsteem ning pane GDPR-iga nõustumise märkeruudud lisaks vormile ka kommentaariumile!

Saidi avanemiskiirus

Veebilehe avanemiskiirus on üks tähtsamaid tehnilisi näitajaid. Üks maailma suurim internetiturundusega tegelev organisatsioon nimega Hubspot toob oma uurimustöös välja, et juba 1 sekundiline viivitus võib soovitud tegevuste hulka vähendada ca. 7%. Seega testisin ühte vabalt valitud Voo veebilehte Pingdomiga ja tulemustes ei pea pettuma.

Voo veebilehe avanemiskiirus

1.25 sekundit on päris hea tulemus. Kõik veebilehe omanikud võivad rahulikult magada kui nende veeb rullib ennast lahti kiiremini kui 3 sekundit.

Kiiruse osas ei pea muret tundma ka kauged välimsaa kliendid. Voo müügijuhi Veiko Straussi sõnul on alates premium paketist server liidestatud CDN teenusega ehk veebileht laetakse üles lähimast vaheserverist mitte Eesti omast.

Toimetused oma veebiga

Minu korstnapühkimisteenust pakkuv testleht on klassiline ärisait koos blogiga. Seega midagi otseselt puudu/tegemata küll ei jäänud. Kiirus on tip-top ja kettamahtu küll ja veel. Meeldis, et kontaktvormi rakendus oli päris võimekas.

Rahul polnud ma aga pisiasjadega näiteks call-to-action nuppe ei saa üksikuna muuta. Kui tahad muuta nupu värvi, siis muutvad globaalselt kõik nupud. Tõenäoliselt oleks see uue CSS klassi tegemise vaev, aga oma esimesi samme tegev kodulehe tegija sellise asjaga kindlasti tegelema ei soovi hakata. Kokkuvõtvalt võib öelda, et tööd on veel küllaga, aga see ei takista tegemast ilusat veebilehte.

Testi Voogu 30 päeva tasuta proovidomeeniga!

SEO ja analüütika

Hinnang: 4

SEO ehk  otsingumootoritele optimeerimise tegevustekogum on iga veebi edu aluseks. Tunnistan ausalt, et olin Voo SEO võimekust uurima hakates pisut skeptiline, sest kodulehe optimeermine on kohati päris tehniline ja Voo puhul ei eksisteeri harjumuspärast lisarakenduste turgu tänu millele nt. WordPressis paljud tööd olemata jäävad.

SEO to-do-listis on üks tähtsaim töö kirjutada kõikidele sisulehtedele unikaalsed Google snippetid. See aitab kindlate märksõnade kasutamise puhul sinu sisulehtedel Googles esile tulla ja ka paremini silma jääda.

Voog veebiehitustööriist

Otsitulemuste eelvaade ehk Google snippet

Sisulehe snippeti muutmiseks Voos kliki: Lehe seaded

  1. Pealkiri – seda muutes muutub ka otsitulemuste eelvaate pealkiri. Kahjuks kuvatakse lehe pealkirju orginaalsel kujul ka menüüs.  Näiteks pealeht nimetada avaleheks on menüü seisukohalt väga okei, aga SEO seisukohalt täielik “kriminaalkuritegu”. Seega pead leidma kuldse kesktee Google’le optimeerimise ja inimestele kirjutamise vahel.
  2. Kirjeldus – ehk meta description ilmub samuti otsitulemuste eelvaates. Arusaamatul kombel ei hoiatata, et maksimaalne pikkus, mis Googles otsitulemustes eelvaatesse ära mahub on 150-170 tähemärki. Siinkohal tundsin tugevat puudust Yoast SEO laadsest pluginast (WordPressi lisa), mis kuvab snipeti muutmist live preview’na.

Voog veebiehitustööriist

Google snipeti muutmisega jääb Voog pisut hätta

Uurides muid veebilehe tehnilisi nüansse, siis avades Saidi seaded ilmusid minu üllatuseks aga kohe vaatevälja rankimist mõjutavad seaded:

  1.  Sitemap.xml – genereeritakse automaatselt (seda faili ei pea ise värskendama, et otsirobotid uuest sisust kuuleksid!)
  2. Robots.txt – saab kergelt ise muuta (otsirobotite keelustamine – saad keelata näiteks thank-you page’de indekseerimise )
  3. Google Search Console – Google tasuta abimees, mis näitab ja annab nõu, kuidas paremini rankida

Voog veebiehitustööriist

Saidi seadetes saab mugavalt SEO toiminguid teha

Saidi seadetes (veidi allapoole kerides) näete ka lahtrit kuhu tuleb kleepida Google Analyticsi kood. Muideks Voog kodulehe kasutajatele avaneb võimalus uurida veebistatistikat ka otse kasutajakeskkonnast. Klikkide, külastuse pikkuse jms. nägemiseks avage alumiselt horisontaalribalt: Statistika – seega eraldi GA liidestamine pole otseselt vajalik!

Kiitused Voo meeskonnale, sest näiteks WordPressis tuleb nende tegevuste teostamiseks sooritada hulk vahesamme. Ühesõnaga Voo puhul on need 3 punkti küll palju mugavamad!

Testlehe optimeerimine

Laias laastus baseerub hea SEO kvaliteetsel sisul. Seega käivitan enda veebilehel blogimisfunktsiooni, et sisu liiga “õhukeseks” ei jää. Voo blogi funktsioon on täitsa korralik. SEO seisukohalt saab rakendada kõiki sotsiaalseid signaale nagu sildistamine, jagamine ja kommenteerimine, aga kuhu ununesid kategooriad??

Postituse kujundus on meeldiv, mida on kindlasti mugav lugeda. Kui rääkida puudustest, siis kahjuks pole paremal ääres sidebar’i, koos kategooriatega. Teine puudus on, et viidete tegemisel pole “nofollow” märkeruutu, mis on link-buildingus tähtis aspekt kaitsmaks oma sisulehe SEO-d. Selle saab küll HTML koodivaates tehtud, aga see pole algajasõbralik. Kolmas puudus on seotud piltidega. Piltidele ei saa lisada tiitlit ja ALT kirjeldust, mida crawl’ivad just otsimootorite robotid. Seega olles ise paras SEO fanatt pole ma Voo optimeerimisvõimalustega eriti rahul.

E-poe funktsioon

Hinnang: 4,5

Kas teadsid, et alates 2016. aastast saab Voog sisuhaldussüsteemiga teha tip-top e-poodi? Loomulikult pole Voog spetsialiseerunud e-kaubandusele ja ta ei võimalda luua sellist e-poodi nagu Shopify veebitööriist, kuid eksklusiivse butiigi loomiseks on olemasolevad kujundusmallid ideaalsed.

NB! E-poe täisfunktsioon avaneb Plus (10€/kuus) või Preimium (39€/kuus) paketiga!

Vaata tutvustavat video, kuidas käib e-poe loomine Voog veebitööriistaga:

Voo e-poe funktsioon…

  • Toetab kõiki Eesti tuntuimaid makse- ja tarneviise
  • Võimaldab tooteid/teenuseid müüa üle maailma
  • Võimaldab luua sooduskuponge kampaaniate tarbeks
  • Saadab kliendi e-posti automaatse arve/kviitungi
  • Müükide vahendustastu (3%) standard ja plus paketiga

Mõned kodumaised näited Voo baasil loodud e-poodidest:

Põhjus miks ma ei saa anda e-poe funktsioonile maksimuhinnet peitub minu silmis “krõbedas” 3 protsendilises vahendustasus, mis kaasneb standard ja plus paketiga. Üldmulje aga on väga hea. Näiteks e-poe ehitamine WordPressis tundub Voo kõrval suisa kosmoseteadus.

Suurema huvi korral viska pilk peale ka minu e-poe tegemise õpetusele!

Voog vs. WordPress

Mis vahe neil on?

Kui juttu tuleb kodulehe tegemisest võid olla kuulnud sõna: WordPress. Põhjus peitub selles, et põhimõtteliselt iga suvaline kodulehe tegija ja veebiagentuur kasutab platvormina WordPressi. Tegu on konkurentsitult selge turuliidriga platvormide vallas. Põhjus on lihtne – WP võimalused on praktiliselt piiritud, sest igaüks meist saab seda soovi korral arendada. Tänu avatusele on tekkinud meeletult suur plugina- ja kujundusmalliturg.

Tea, et tegelikult läheb väga harva WP võimekusest tarvis üle 75%.  Näiteks sellest potensiaalist ei kasuta 100% ära isegi ametlik Mercedes-Benz veebileht. Seega saaks samaväärse veebilehe teha ka paljude veebiehitustööriistadega, mille põhiline võlu võrreldes WorldPressiga on lihtne ja lollikindel veebihaldus.

Muidugi ei saa võrrelda suurfirma võimalusi väikeettevõtjaga, aga sobiva sisuhaldussüsteemi valik (loe: hilisem peavaluvaba haldus) võib Hunt Kriimsilma üheksas ametis tegutseva väikeettevõtja jaoks tähendada olulist aja- ja närvikulu kokkuhoidu!

Järgnevalt toon välja põhilised erinevused Voog veebiehitustööriista ja WordPress platvormi vahel:

Kodulehe majutus Integreeritud
Tuleb juurde osta
Võimekas kujundusmall
Olemas (12tk)
Tuleb juurde osta
Tasuta prooviversioon 30 päeva
Puudub
Kasutajatugi (eesti k) Jah (livechat)
Google, Youtube
Kasutajaliides (eesti k) Jah
Jah
Mitmekeelsus Jah
Jah
E-poe funktsioon Jah
Jah
Erisoovide teostus Nõuab veebiarendajat
Lihtne
Haldamine Alati lollikindel
Oleneb arendajast
Varjatud kulud Ei, kõik hinna sees
Pluginad, kujundused
Hind al. 6€ kuus
Tasuta

Kõige suurem erinevus Voo ja WordPressi vahel peitub kodulehe valmistamise etappides ehk kasutajamugavuses. Voog on valmis veebiehitustööriist ehk website builder, millega saab kodulehte pärast sisselogimist kohe  “pilve peal” ehitama hakata. See tähendab, et neil on olemas enda isiklik serveripark.

WordPress on aga tarkvarapõhine avatud platvorm, mis tuleb eelnevalt oma juurdeostetud serveriruumi paigaldada. Seejärel hakatakse liidestama erinevaid rakendusi (kujundusmall, pluginad) ning alles siis saab kodulehe tegemisega reaalselt alustada. Jäta siis meelde, et WordPressi ei saa kasutada kui sul ei ole kodulehemajutust!

Piltikult öeldes Voog on justkui pisikese tasu eest 24/7 tööl olev IT-mees, et sa saaksid keskenduda ainult oluliseimale. WordPress veebilehe omanik seevastu toimetab igal rindel (turvalisus, uuendamine jne.) ise ja probleemide korral tuleb tegeleda ka nö. back-end töödega. Seega kasuks tulevad ka baasteadmised HTML ja CSS keeltest.

Et mitte WordPressi fännidele ülekohut teha, siis mainiks, et WP ei ole kunagi halb valik seni, kui sul on aega veebilehega järjepidevalt tegeleda või kui sul on spetsiaalne inimene selleks. Kellel plaan WP teekond ette võtta, neil soovitan lugeda meie spetsiaalset WordPressi õpetust!

Wix vs. Voog

Kumb on parem?

Järgnevalt võrdleme Voogi tema kõige kuulsama konkurendiga. Wix on 119 miljonilise kasutajaskonnaga tõeline teerajaja drag and drop veebiarendusstiilis. Võiks ju eeldada, et väike Voog siinkohal vastu ei saa, kuid tegelikult pole see tõsi. Näiteks ei toeta Iisreali päritolu Wix oma e-poe funktsioonis Eesti makse- ja tarnelahendusi (leppida tuleb ainult krediitkaardi või Paypal makseviisiga). Samuti on Voo mitmekeelsuse lahendus poole arusaadavam.

PS! Antud tabel kõrvutab mõlema teenusepakkuja soodsaimaid pakette!


"Standard" pakett

"Combo" pakett
Kodulehe majutus Integreeritud
Integreeritud
Kujundusmalle 23 tk.
+500 tk.
Tasuta prooviversioon Jah
Jah
Kasutajatugi (eesti k.) Jah (livechat)
Inglise keeles
Kasutajaliides (eesti k.) Jah
Inglise keeles
Mitmekeelsus 3 keelt
Piiramatult
E-poe funktsioon Jah
Jah
E-post Puudub
Lisatasu eest
Ruumi 2 GB
3 GB
Hind 6€/kuus
8.50€/kuus

Wix on väga võimas tööriist ja Voost üle, selles pole kahtlustki, kuid minu isiklik subjektiivne arvamus on see, et ta on isegi liiga suureks ja multifunktsionaalseks kasvanud. Teha saab praktiliselt kõike ja see pärsib arusaadavust ja algajasõbralikkust!  Suurema huvi korral loe meie Wix veebiehitustööriista arvustust!

Hinnapoliitika

Kui kallis on Voog?

Mõnes mõttes on kodulehe tegemine website builderiga luksusteenus. Seega on igati mõistetav, et SEE luksus on WordPressi teekonnast ka pisut kallim (ainult 0,45€ kuus rohkem kui majutada oma veeb nt. zone.ee standard paketis). Siit leiate Voo hinnad

Voog veebiehitustööriist

Hinnad voog.com saidilt

Voo standard pakett on täiesti piisav loomaks klassikalist äriveebi. Koos käibemaksuga kuluks sellisel juhul aastas 86,4€, mis on küll ca 6€ aastas kallim kui zone.ee, kuid nagu eelnevalt mitmeid kordi mainitud, siis stressi on Vooga palju vähem ja lõpptulemus saabub kiiremini.

Pluss ja premium pakett jäägu e-poodnike pärusmaaks! Soovi korral saab teenuse pikkuseks valida kasvõi 1 või 3 kuud.

Kasulik diil!

Aitäh, et oled lugemisega jõudnud peaaegu lõppu! Meil on sulle väike üllatus!

Kas teadsid, et sul on võimalik Voogu kasutatada ka Eesti ühe tuntuima kodulehemajutaja paketis? Jah, see on tõesti võimalik. Vali teenusepakkujaks veebimajutus.ee ning paketiks “tee-ise-veeb”. Oleme Elkdata OÜ (veebimajutus.ee) ametlik partner ning sellepuhul tohime kõigile oma lugejatele 3 kuud tasuta kodulehe majutust kinkida!

Sellise vangerduse peamine pluss on nö. juurdetulev oma domeenilõpuga (nt: info@domeen.ee) e-posti haldus. Nimelt Voog kahjuks eraldi e-maili lahendust oma klientidele ei paku.

Kokkuvõtteks

Nagu kõikide asjadega siin ilmas on ka Vool omad head ja vead. Ma ei nimetaks parimaks omadust mõnda tehnilist nüanssi, vaid hoopis Voo kiiresti arenevat ja tublit meeskonda. Neil on kogemusi selles äris 10+ aastat ja tundub, et iga aasta tehakse päris suuri samme edasi. Seda järeldan ma puhtalt sellest, et kriitikat võetakse hästi arvesse ehk kommunkatsioon klientide ja teenusepakkuja vahel on konstruktiivne.

Miinuspoolele asetaks kujundusmallide ja sisuelementide vähesuse ja premium paketi eriti krõbeda kuutasu (39€).

Kui tulla tagasi põhiküsimuse juurde: kas Voog on nii hea kui reklaamitakse, siis vastus on: JAH ja see “jah” ei tulene patriotismist. Tegu on tõepoolest mõnusalt lihtsa ja tubli veebiehitustööristaga ja seda tõestavad kõik need ilusad standardkujunduste peale loodud Eesti päritolu veebilehed…

Kes aga leiab, et Voo võimekusest jääb talle väheks ja otsib alternatiivset pilvetarkvara, neil soovitan piiluda suure Wix’i suunas!

Jõudu kodulehe tegemisel!

Testi Voogu 30 päeva tasuta proovidomeeniga!

Mis saab pärast 30 päeva? Mitte midagi, prooviversioon pole siduv!


Selle arvustuse koostas:
Avatar

Imre Saar

Imre on kirgilik veebidisainer ja turundushuviline, kes ammutab inspiratsiooni looduses sportides. Ta on kindlal veendumusel, et kodulehe tegemine on 10 a. pärast täiesti elementaarne oskus iga inimese jaoks. Küsimuste korral kirjuta mulle!


Jagamisrõõm on kõige suurem rõõm!

Blogipidaja jaoks pole parimat tänuavaldust, kui seda on laikimine või sheerimine. Kui see arvustus aitas Sul otsusele jõuda, siis palun jaga seda postitust oma sõpradega! 

Tänud ette!