Kodulehe optimeerimine (SEO)

Õpetus + tasuta SEO nipid algajatele!


9 min lugemist

Autor: Imre Saar – veebientusiast | uuendatud: mai, 2019



Kurdad väheste päringute üle?

Muideks täpselt pool aastat tagasi sai ka minu veebilehe külastatavust võrrelda surnuaiaga. Ümmargune null. Ma polnud Googles nähtav. Ma ei teeninud intenetist senitigi!

Hoolimata sellest tuli jääda rahulikuks, sest SEO tulemused ei saabu üleöö…

Koostasin selle kodulehe optimeerimise õpetuse, sest käesolev praktika on nüüdseks aidanud mul oma veebilehe orgaanilise veebiliikluse kasvatada nullist ~1000 unikaalse külastuseni kuus ning positsioonidel 1-3 asetsen kokku 82 erineva eesti keelse märksõnaga ja need numbrid paranevad endiselt!!

Siin on tõestusmaterjal…

Orgaaniline veebiliiklus - wixter.ee

Selles artiklis saad teada, mis “imetegusid” need SEO eksperdid kodulehtedega teevad.

Ühtlasi saad palju praktilisi nippe, kuidas veebileht 100% tasuta õigetel alustel ise ära optimeerida!

Olgu öeldud, et käesolev praktiline kodulehe optimeerimise õpetus ei eelda sinult mitte mingeid spetsiifilisi oskusi, vaid tublit pealehakkamist ja pisut loogilist mõtlemist!

Lühendid kohe selgeks!

Teeme kohe veebilehe optimeerimise alased lühendid ja mõisted selgeks!

SEOsearch engine optimization e. kodulehe optimeerimine otsimootoritele
SEMsearch engine marketing e. otsimootori turundus/reklaam
SERPsearch engine result page e. otsitulemuste pingerida
BRbounce rate e. külastajate tagasipõrkemäär veebilehelt
DAdomain authority e. domeeni autoriteetsus
PApage authority e. sisulehe autoriteetsus
PPCpay per click e. klikipõhine maksustamine

Mis on SEO?

SEO käsitleb peamiselt kodulehe sisu (tekstid, pildid) optimeerimist kindlatele märksõnadele ja tehnilistele kriteeriumitele.

Kodulehe optimeerimise lõppeesmärk on panna veebileht senisest paremini rank’ima ehk muuta veeb võimalikult kiiresti orgaanilisest otsingust leitavaks märksõnadega, mida kasutavad sinu potensiaalsed kliendid guugeldades!

Näide õnnestunud SEO tulemusest wixter.ee näitel:

Mis on SEO

Mis vahe on välisel ja sisemisel SEO’l?

1. Veebilehe sisene SEO (on-page SEO)

See tegevuste kogum käsitleb peamiselt sisulehtede omavahelist ristlinkimist, märkõnade “istutamist” tekstidesse ja tehniliste näitajate paremaks timmimist (nt. kiirus ja mobiilisõbralikkus). Muideks lõviosa veebilehe omanikest eeldab, et kodulehe optimeerimine kindlatele märksõnadele on piisav, et tõusta Googles otsitulemustes esile. See EI OLE piisav, pigem on see lihtsalt eeldus ja tegelikult sellega töö kaugeltki ei lõppe!

2. Veebilehe väline SEO (off-page SEO)

Selles punktis eraldatakse terad sökadest! Off-page SEO on tegevuste kogum veebilehe väliselt. Põhimõtteliselt kodulehe reklaam ja turundus. Antud valdkond hõlmab sinu veebilehele viitavaid linke teistest portaalidest (lihtviited blogides, bännerid, külalispostitused jms.), sihipärast sotsiaalmeedia ära kasutamist ja PPC reklaami tegemist Google Ads’iga.

Selle valdkonna spetsialistid nimetavad veebilehe välist optimeerimist SEM-iks, kuid rahvas armastab mõelda, et igasugune tegevus, mis kasvatab veebiliiklust ja tõstab rankingut kannabki nimetust: kodulehe SEO.

Kuidas valida märksõnu?

1. Arvesta guugeldaja motiividega!

Võimalik, et sa tead, mis on sinu valdkonna populaarseim märksõna, kuid kas see on ka kõige asjakohasem arvestades konkreetse sisulehe peamist eesmärki? Tea, et otsingumaht ei tohiks olla alati primaarne näitaja. Ülioluline on mõista inimeste kavatsusi erinevate märksõnade taga ehk mis etapis nad otsustusprotsessis parasjagu on.

Näiteks fraas kodulehe tegemine on küll väga populaarne, kuid väga vähe otsinguid saav kodulehe tegemise hind on teenusepakkujale ehk isegi kasumlikum, sest inimene on otsustusprotsessi lõppfaasis ja otsib veel vaid parimat pakkumist.

2. Arvesta märksõna konkurentsiga!

Oluline mõjutaja on veel märksõna konkurents. Karm konkurents lööb eriti valusalt, kui sihid rahvusvahelist turgu. Rahvusvaheliselt populaarsed märksõnad mida otsitakse sadutuhandeid kordi on küll ahvatlevad, kuid nendega SERP-is esilehele jõudmine on aastatepikkune järjepidev töö.

Tea, et mida kõrgem on sinu domeeni autoriteetsuse skoor, seda kergemini tuleb su veeb konkreetse märksõnaga esile. Seega on noortel veebilehtedel oluline alustada mõne vähem populaarse märksõnaga.

NB! See soovitus kehtib ainult rahvusvahelist turgu sihtides. Kahjuks või õnneks on Eesti turg nii väike, et tõelist “ummikut” ei kohta ühegi eesti keelse märksõnaga. Google TOP 10 jõudmiseks piisab tihti juba ainuüksi hästi tehtud on-page-SEO-st (veeb on tehniliselt korras ja sisu optimeeritud).

Tööriistad märksõnade leidmiseks

Siin on tööriistad mis näitavad märksõnade otsingumahte ja annavad ka soovitusi uute leidmiseks:

Keywords Everywhere – 100% tasuta ja ülimugav Chrome’i rakendus, mis võimaldab märksõnade andmeid näha otse Google otsinguriba all. Lisaks otsingumahtudele näitab keskmist klikihinda (mida kõrgem klikihind seda suurem konkurents) ja seonduvaid märksõnu. NB! Antud tööriist võib paljudele eesti keelsetele märksõnadele anda otsingumahuks 0 korda kuus, kuid tegelikult see ei pruugi tõele vastata!

Otsingumahtu näeb otse Googlist

Goolgle Keyword Planner – põhjalik märksõnade uurimistööriist, mis on kättesaadav ainult juhul kui teed Google Ads’iga tasulist reklaami. Võimaldab näha otsingumahte viimase 12 kuu jooksul ning välja filtreerida erinevaid segmente. Näiteks kui palju guugeldati fraasi “search engine optimization” ainult Tallinnas.

Google Trends – tasuta tööriist märksõna trendide uurimiseks. Google Trends ei näita meile otsingumahte absoluutarvudena vaid protsentuaalselt kogu huvigrupist. Näiteks 2017 a. kõige otsitum märksõna Eestis oli “ID kaardi sertifikaadi uuendamine”. Tänaseks on teema maha vaibunud ja sellest rekordmahust guugeldab 2018. aastal vaid 2% inimesi.

Google Trends on hea tööriist leidmaks märksõnu ja teemasi mis on kasvava trendiga ehk populaarsust koguvad. Buumide ettenägemine on eriti oluline blogijatele, kelle põhitegevus on kaasturundus ehk affiliate marketing.

Google Trends

Kodulehe optimeerimine soovitud märksõnale

Kodulehe optimeerimine, täpsemalt veebilehe sisu optimeerimine soovitud märksõnale pole mingisugune mustkunst! Tegelikult järgid sa paljusi soovitusi alateadlikult ka siis, kui sa mitte midagi veebilehe optimeerimisest ei tea. Lühidalt on tegevusplaan järgmine:

1.Kirjuta põhikonkurendist rohkem ja põhjalikumalt!

2. Kasuta soovitud märksõnu sisulehe URL-is, tiitlis, pealkirjades, piltidel ja mõned korrad põhisisus!

SEO valdkonna maailmakuulus koolitaja Brian Dean on selle tarbeks loonud fantastiliselt ülevaatliku infograafiku, kuidas teha perfektset on-page-SEO’d:

kodulehe optimeerimine - on-page SEO

Siinkohal toonitan, et ärge pingutage märksõna korrutamisega üle. On-page-SEO efekt ei suurene selle võrra, mida rohkem sa ühte fraasi korrutad!

Äärmiselt oluline on kasutada ka seonduvaid märksõnu ja linke (linkidest põhjalikult järgmises punktis)!!!

Seonduvate märksõnade rohkus ja spetsiifiliste terminite olemasolu on Google jaoks justkui signaal, et tegu on usaldusväärse ja pädeva lehega. Pealiskaudseid veebilehti ei taha promoda ei Google, ega soovi lugeda ka külastajad!

Seonduvate märksõnade näide:

Põhimärksõna – kodulehe optimeerimine
Seonduvad märksõnad: SEO tähendus; SEM; mis on optimeerimine; search engine optimization; SERP; Yoast jne.

Lingid ei ole teps mitte ainult kasutajakogemuse parendamine. Mõistmaks linkide olulisust tuleb veebi käsitleda anatoomiliselt. Piltlikult kirjeldades omab iga veebileht autoriteetsuse skoori ehk väärtust. Lingid on just kui torud, mida mööda veebilehtede vaheline väärtus ehk lingimahl pidevalt “voolab” ja jaguneb. Sisemiste linkidega (nt. avalehelt teenuste lehele) on meil võimalik lingimahla soovitud kujul üle kogu oma veebi nö harmooniliselt jagada. Väljast sisse tulevate viidetega ehk backlink’idega (nt. neti.ee viide sinu kodulehele) genereeritakse uut väärtust sinu kodulehe jaoks juurde.

Olgu kohe öeldud, et Google’t lollitada aastal 2019 ei maksa. Nimelt otsitulemuste arvutamise algoritm on kompleksne. Tähtis on omada relevantseid ja “elus olevaid” backlink’e. Kui mitte keegi sinu veebilehe backlink’e ei kliki ja neid on massiliselt, siis on see Google jaoks signaal, et tegu võib olla mahhinatsiooniga, mille äärmuslikumaks tagajärjeks on sinu saatmine SERP-is nö järjekorra lõppu ehk saabub Google penalty.

Mõni ekspert on arvamusel, et backlink’ide osakaal on tänaseks üldse minimaalseks keeratud. Üks aga mis on kindel: TOP 3 veebilehed omavad endiselt alati kõige rohkem väärtuslike linke võrreldes teiste konkurentidega.

Muideks enda ja konkurentide backlink’e saab mugavalt vaadata Moz Link Explorer tööriistaga!

Follow ja nofollow lingid

Kui me soovime oma veebis millegile viidata, siis on tegemist vaikimisi dofollow-tüüpi lingiga. Piltlikult öeldes tähendab see seda, et jälle see veider nähtus nimega link juice ehk lingimahl saab veebilehtede vahel vabalt ilma takistusteta “voolata”.

Rõhutan, et dofollow-tüüpi lingid on täiesti tavalised viited. Enamus veebilehe siseseid viiteid (nt. viide avalehelt teenuste lehele) peaksid kindlasti olema dofollow-tüüpi! Samuti võiksid enamus väljastpoolt sinu veebilehele tulevad backlink’id (nt. neti.ee viide sinu veebilehele) olla väärtust jagavad ehk dofollow märgistusega.

Lingimahl

Täpselt vastupidine efekt kaasneb, aga nofollow tüüpi viitega. Näiteks sotsiaalmeedias ja kommentaariumites on kõik lingid vaikimisi nofollow-tüüpi. Link toimib nagu ikka, aga veebilehed omavahel väärtust ei jaga. “Kraan” on kinni keeratud! Nofollow-tüüpi lingid lubavad meil kaitsta oma veebilehe SEO-d. Piltlikult öeldes jookseb sinu koduleht väärtusest tühjaks, kui välja suunatud dofollow-tüüpi linke on kordades rohkem kui sisse tulevaid viiteid.

Kokkuvõtvalt võib väita, et SEO maailma suurim salarelv on relevantne dofollow backlink mainekalt veebilehelt, mida inimesed usinasti klikivad!

Vaata wpbeginner.com õpetust, kuidas lisada viidetele nofollow märgistusi!

20 tehnilist SEO nippi algajatele


1. Kõik nipid on kasutud, kui sinu veeb on loodud mõne antiikse platvormiga nagu näiteks Saurus. Loobu vanast ning ehita enda veeb üles WordPressiga! Kasuta selleks meie algajasõbralikku kodulehe tegemise õpetust!

2. Järjekordne WordPressi nipp: kirjuta veebilehe üldine pealkiri ja lühikirjeldus märksõnapõhiselt. Liigu WordPressis: Settings ➜ Üldine ➜ Pealkiri/ Lühikirjeldus

3. Igal sisulehel olgu AINULT ÜKS heading 1 ehk kõrgeima kategooria pealkiri! Kõik järgnevad alapealkirjad omagu vastavalt h2 või h3 märgistust.

4. Sisulehe pealkiri ei tohiks mitte kunagi kanda nimetust: “avaleht” või “kontakt”. Nimeta kontakt leht näiteks: “märksõna + Tallinnas”. Proovi märksõna välja kirjutada võimalikult pealkirjade alguses ehk vasakul!

5. Kui on võimalik rõhuta märksõna bold’is ehk rasvase käekirjaga. Antud meede on küllaltki äärmuslik. Isiklikult kasutaks seda nippi ainult 1-2 korda sisulehe kohta. Vastasel juhul võib see tunduda ebaloomulikuna.

6. Kustuta dubleeritud sisu. Juba üks lõik (3-4 lauset) dubleeritud sisu on liig. Alati sõnasta oma mõte ümber kui sa oled sellest varem juba kirjutanud. Kontrolli dubleeritud sisu Plagiarism Checker’iga!

7. Kasuta sisulehepõhist sisemist viitamismeetodit (klikk scrollib automaatselt soovitud kohani). Selleks tuleb soovitud sektsiooni ID’le anda oma nimetus.

Näide: ID = kokkuvote, kui nüüd teha link mille target URL on: www.domeen.ee/#kokkuvote viidaksegi lugeja täpselt kokkuvõtva sektsiooni juurde. ID põhiseid linke kuvatakse ka Google snipetis ja see parendab veebilehe kasutajakogemust!

8. Kasuta sisus bulletpoint loetelusi. See meeldib inimestele, sest neid on mugav lugeda. Kõik mis meeldib inimestele meeldib ka Google’le! Loetelud parandavad samuti kasutajakogemust.

9. Nimeta piltide pealkirjad märksõnapõhiselt juba arvutis. Samuti dubleeri pealkirja alt-tekstis. Olenevalt valdkonnast leidub palju inimesi kes guugeldavad piltide järgi!

10. Absoluutselt iga sisuleht võiks viidata avalehele. Veebisisene ristlinkimine on üks tähtsaim faktor SEO-s. Nõnda jaguneb lingimahl harmooniliselt ja avaleht muutub järjest tugevamaks ehk page authority tõuseb.

11. Kasuta linkide ankurtekstis kas märksõnu või algupärast URL-i. Unusta viide stiilis “vaata siit”. Lugejad soovivad alati teada, kuhu teda saata üritatakse. Lisaks tugevdab märksõnapõhine ankurtekst konkreetse sisulehe SEO jõudu. URL põhised viited annavad jõudu juurde tervele domeenile.

12. Ole nutisõbralik. Google läheb praegu vaikselt üle mobile-first indekseerimisele. See tähendab seda, et otsitulemuste pingerida moodustakse nutiseadme vaate ja külastaja käitumise põhjal. Kui sinu veeb on ajast ja arust oleks tagumine aeg ehitada kõik nullist üles. Tänapäeva kodulehe tegemise põhjad on kõik mobiilisõbralikud ja lihtsasti hallatavad. Isiklikult on tõeliseks lemmikuks WordPressi maailmas Elementor, mis on nii builder kui theme korraga.

13. Kiirenda enda veebilehte mõne cache pluginaga. Hanguvad veebilehed on kasutud ja ei meeldi kellegile. Kõige suurem põnts kiirusele on mahult optimeerimata pildid. Hea avanemiskiirus on kuni 2 sekundit. Testi enda veebilehe avanemiskiirust Pingdomi tööriistaga! Pingdom annab ühtlasi personaalseid soovitusi, mida peaksid parandama ja teisiti tegema, et tehniline olukord oleks parem.

14. Riputa enda veeb üles neti.ee otsingumootorisse! Jah, selline tore veeb töötab endiselt. Veebilehe ülespanek käib iseseisvalt ja on täiesti tasuta. Põhiline põhjus pole sellest kanalist tulenev liiklus, vaid neti.ee viite kaudu sissetulev väärtuslik lingimahl. See on väga väärt link, mille saab tasuta!

15. Mine üle turvalisele HTTPS protokollile. Muideks enamus kodulehemajutajad pakuvad selle lihtsaimat versiooni (Let’s Encrypt) täiesti tasuta. Loe meie artiklit: SSL sertifikaadi paigaldamine kodulehele ja teed paigalduse ära 10 minutiga!

16. Eemalda “zombi” sisulehed. Nendeks on peamiselt:

  • aegunud uudised ja postitused
  • arhiiv- ja sildilehed
  • dubleeritud sisuga lehed
  • minimaalse sisuga lehed
  • e-poe tootelehed mida pole mitte kunagi ostetud

Nipp, kuidas vaadata kõiki omi sisulehti, mida otsimootorid näevad:

Guugelda: “site:sinudomeen.ee”

Google nipid

17. Paranda enda veebilehe E-T-A-d (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness)

  • Ära varja oma isikut (pilt, sotsiaameedia profiilid)
  • Loo Kontakt ja Meist sisuleht
  • Kooskõlasta oma veeb värske andmekaitseseadusega (küpsiste teavitus ja privaatsuspoliitika)
  • Viita kasutatud allikatele

ETA on eriti oluline aspekt meditsiini ja finants teemalistel veebilehtedel, mis on nö tundlikud valdkonnad!

18. Analüütikat jälgides keskendu CTR-i (click trough rate) ning lehel oldud aeg (dwell time) näitajate parendamisele. Teisisõnu: testi välja kõige huvitavam pealkiri, mis sinu lehte reaalselt kirjeldab ja kasuta seda Google snipetis.

Lehel oldud aja parendamiseks soovitan lugeda minu artiklit: 7 nippi kodulehe avalehel mis tõstavad ettevõtte müüki!

19. Vali välja üks sotsiaalmeedia kanal ja ole seal maksimaalselt aktiivne. Hea nipp on reklaamida igat uut blogipostitust sotsmeedias. Tekita huvi ja suuna lugeja edasi enda veebilehele. Google hindab sotsiaalmeediast tulevat liiklust väga kõrgelt!

20. Kirjuta konkurendist huvitavamalt ja pikemalt! Statistika näitab, et kõige paremini rank’ivad 2000-2500 sõnalised mammutartiklid ja õpetused.


Lisamaterjalina võiksid lugeda ka Brian Deani artiklit teemal 200 SEO faktorit! Dean on SEO vallas üks tuntumaid spetsialiste!

Kasulikud tööriistad kodulehe optimeerimisel

1. Google Search Console (tasuta tööriist)

Search Console on võimas Google tasuta tööriist, mis kuvab graafiliste joonistena, näiteks mis positsioonil sinu koduleht konkreetse märksõnaga parasjagu on ja milliste märksõnadega saabutakse sinu veebilehele kõige enam. Google Search Console ütleb täpselt kust parasjagu “pitsitab” ning võimaldab saada kiireid tulemusi kodulehe optimeerimises.

Lisaks märksõnade monitoorimisele omad põhjaliku ülevaadet linkide, katkiste URL-ide ja muude tehniliste aspektide üle. Ühe väärt lisavõimalusena on võimalik kutsuda Google robotid enda lehele ise (fetch as Google) kiirendamaks uue sisu läbi crawl’imist.

Search Console

2. Yoast SEO (WordPressi plugin)

Tasuta väärt plugin sisulehtede ja postituste optimeerimisel. Näitab personaalseid soovitusi SEO tõhustamiseks ning võimaldab lihtsasti muuta snipetit nii Googles (arvutis ja mobiilivaates eraldi), Facebookis ja Twitteris. Yoast hoiab silma peal näiteks:

  • Märksõna tihedusel
  • Märksõna olemasolu peakirjades, sissejuhatuses, piltidel jne
  • Pealkirjade ja põhisisu pikkusel
  • Sisemiste ja välimiste linkide arvul ja paljudel muudel aspektidel.

Yoast SEO plugin2

3. Open SEO stats (tasuta rakendus Chrome’ile)

Saab mugavalt uurida konkurentide või ükskõik millise veebilehe linkide tüüpe (nofollow vs. follow), tiitlit, alapealkirju, avanemiskiirust jms. väärt andmeid. Hea abimees saamaks teada, mida konkurent teeb sinust paremini või halvemini.

4. Ahrefs (tasuline tööriist)

Põhjalik analüütika konkurentide rankingust, linkidest ja autoriteetsuse skoorist. Oma märksõnade andmebaas (pole seotud Googlega). Tõeline SEO eksperdi relv. Tunnustatud tööriist terves maailmas. Analoogseid tööriistu pakuvad veel Moz ja SEMrush.

TOP 4 isiklikku õppetundi SEO tegemisel

1. Google snippetil on väga suur mõju rankingus.

Näiteks kasutades meta-tiitlis võlusõnu nagu: uus, tasuta, 2019 on võimalik hoobilt Google’s tõusta mitu kohta. Samuti mõjub hästi seonduvate märksõnade kasutamine. Siinkohal jälgi, et sa ei ületaks lubatud tähemärkide arvu! Samuti pole see õige koht, kus kasutada kalambuure või muud üleliigset infomüra.

Otsitulemustes sobiva valiku tegemine on sõrmenipsu pikkune hetk, kus on tähtis tekitada huvi ja eristuda konkurentidest. SEO seisukohalt on tähtis, et põhimärksõna jääks võimalikult pealkirja algusesse! Seega pole otsetarbekas alustada meta-tiitlit firma- või brändinimega.

2. Tooda uut sisu ehk pea blogi.

Sinu valdkonnas on tõenäoliselt kümneid ja kümneid väiksemaid märksõnu, mille veebiliiklust sa ei püüa. Blogi pidamine on geniaalne võimalus pisemate märksõnade püüdmiseks ja ühtlasi suurendab blogimine kõvasti backlinkid’e saamise võimalust.  Parem tee üks korralik ja põhjalik postitus kord kuus kui üks lühike ja ebamäärane iga nädal.

Mahukad ja süvitsi minevad postitused (min. 2000 sõna) edestavad otsitulemustes alati “õhukesi” artikleid. Mida kõrgem on sinu domeeni autoriteetsus seda paremaid positsioone saavutavad kõik sinu domeeni all olevad sisulehed.

3. Ära nofollow kõiki väljaminevaid linke!

Kogu veebilehe link building ja linking-profile peab jääma loomulikuks! Mida tähendab loomulikuks jäämine? See tähendab seda, et liiga äärmustesse kaldumine jätab sinu veebist kahtlase mulje, mis ühtlasi viitab mahhinatsioonile. Google ei salli, kui teda üritatakse üle kavaldada! Kindlasti nofollow kõiki oma konkurente, aga igasugused viited usaldusväärsetele ja teadatuntud allikatele (nt. Wikipedia, Riigi Teataja jms.) võiksid jääda siiski dofollow linkideks.

4. Ära muuda vanade postituste/sisulehtede URL-e ehk aadresse.

Uus URL ehk aadress on Google jaoks justkui uus sisuleht, mille nn SEO väärtus hakkab kogunema nullist! Samuti võib selline tegevus põhjustada rohkesti 404 (page not found) veateateid ja sellest kannatab kogu domeen. Kui URL’i muutmine on vältimatu, siis tuleb kindlasti kasutada redirect käsklusi ehk ümbersuunamise pluginat! Põhjus peitub selles, et sa kaotad senised backlink’id. Sellisel juhul oleks mõistagi kõvasti etem teavitada allikaid personaalselt ja anda märku uuenenud aadressist. Headest linkidest ei tasuks mitte mingi hinna eest loobuda!

Kui kiiresti saabuvad SEO tulemused?

Tulemused SEO-s sõltuvad peamiselt domeeni ja sisulehe autoriteesusskoorist. Sa võid teha väga paeluva ja hästi optimeeritud artikli, kuid see ikkagi pole piisav konkureerimaks poole pealiskaudsema artikliga, mis on avaldatud mõne kuulsa domeeni alt.

Seega: lingid lingid ja veelkord lingid! Hangi linke! Mida kõrgema väärtusega backlink’e omad, seda kõrgem saab olema stardipositsioon iga järgneva sisulehe avaldamisel. Hea näide on Wikipedia, mille artiklid tulevad tihti esimeste seas välja.

Google on oma arenguga ka seal maal, et erinevatel valdkondadel on erinevad hindamisstandarid. Näiteks tervise ja rahandusalased veebilehed (YMYL – your money your life) peavad ennast rohkem tõestama, sest need on tundlikud teemad.

Kui rääkida enda kogemusest, siis minul võttis wixter.ee domeeniga 1. kohale jõudmine oma põhimärksõnaga kodulehe tegemine (otsingumaht: 1500 kuus) aega ca. 6 kuud, mis kinnitab ka paljude ekspertide öeldut, et SEO tulemused võivad saabuda alles mitme kuu pärast.

Tänaseks oleks saavutanud 1. positsiooni ka paljude teiste oluliste märksõnadega 🙂

Kodulehe optimeerimine

Kokkuvõtteks

Sinu valduses on nüüd informatsioon ja teadmised, mille põhitõdede vastu eksivad isegi mõned SEO ettevõtted ise. Paneksin sulle südamele, et SEO peab kokkuvõttes jääma loomulik ja tasakaalus. Ära pinguta keyword’i korrutamisega üle ega ära küsi/lisa backlink’e veidratesse kohtadesse nagu näiteks kodulehe jalus, mille tulemusena võib ühelt domeenilt saada tohutu hulk spämmihõngulisi linke!

Kodulehe SEO on üks suur kompleksne masinavärk, sest Google algoritm teenib vaid ühte eesmärki – inimene peab saama oma küsimusele/probleemile vastuse võimalikult ruttu usaldusväärsest allikast. Seega ära unusta peamist – sa kirjutad lihast ja luust inimestele mitte robotitele.

Edu ja kannatlikku meelt kodulehe optimeerimisel, tulemused ei saabu üle öö!


Selle artikli koostas:
Avatar

Imre Saar

Imre on kirgilik veebidisainer ja turundushuviline, kes ammutab inspiratsiooni looduses sportides. Ta on kindlal veendumusel, et kodulehe tegemine on 10 a. pärast täiesti elementaarne oskus iga inimese jaoks. Küsimuste korral kirjuta mulle!


Jagage seda artiklit!


Loodame väga, et sa said korraliku ülevaate mida kujutab endast kodulehe optimeerimine. Kui see SEO õpetus oli sinu jaoks kasulik, siis palun sheeri seda! See motiveerib meid looma sarnaseid artikleid veel ja veel.

Tänud ette!