E-poe tegemise võimalused (2024)

Jaga
Säutsu
Saada
Sisukord

Kui läheb e-poe tegemiseks, siis on mõistagi suur küsimus, mis sisuhaldussüsteemi selleks kasutada? Toome järgnevalt välja erinevad aspektid, mida tasub silmaspidada veebipoe loomisel.

Millega tuleb arvestada e-poe loomisel?

E-poe loomisel on oluline arvestada mitmete teguritega, et veebipood oleks usaldusväärne, hästi toimiv ja mugav.

e-poe tegemine

E-poe tegemise hind

E-poe tegemise hind sõltub mitmest tegurist, nt valitud e-poe platvormist, valmisolekust ise panustada aega e-poe tegemisele, veebilehe funktsioonidest, arendusteenuste mahust ja arendaja hinnakujundusest. Kui on huvi teha e-pood ise, investeerida aega õppimisse ja kasutada tasuta tööriistu ning platvorme, on võimalik e-pood luua tasuta või minimaalsete kuludega.

Soovides kaasata e-poe tegija, tasub läbi mõelda oma ootused ja olla teadlik võimalikest lisakuludest, mis kõik mõjutavad e-poodide tegemise lõplikku hinda. Näiteks võib e-poe loomisel lisanduda mitmed varjatud kulud, nt toodete sisestamise, turunduse, toote ja lao haldamise, tellimuste täitmise, klienditoe jm eest. Kuigi lihtsamate e-poodide tegemise hinnad võivad alata 1000 eurost, tasub enamasti arvestada suurema maksumusega. Parema kvaliteediga, rohkemate variatsioonide või ka funktsioonidega e-poodide tegemise hinnad algavad 5000 eurost. Harvem, kui on vaja kasutada erilahendusi ja tegemist on mahuka projektiga, võib e-poe maksumus olla ka 15 000 eurot või rohkem. 

Enne e-poe loomist tasub põhjalikult läbi mõelda oma eelarve, võimalikud e-poe tegemisega kaasnevad kulud ja analüüsida e-poe kasumlikkust. 

E-poe domeen ja veebimajutus

Lisaks e-poe tegemise hinnale mõjutavad e-poe kogukulusid domeeni registreerimine ja veebimajutus, mis on igakuised on püsikulud. Veebimajutuse valimisel tasub teha teadlik otsus. Huvi korral võib tutvuda meie postitusega, kus oleme analüüsinud domeeni majutuse teenusepakkujate eeliseid ja puuduseid ning leidnud parima hinna-kvaliteedisuhtega veebimajutuse pakkuja.

E-poe platvormi valikul tasub mõelda läbi oma ootused ja vajadused funktsionaalsuse osas. Näiteks kui suur on plaanitav e-pood, kui laia variatsiooniga on tootevalik ja millised on tulevased tarne- ja makselahendused ning muud liidestused.

Enamik Eesti e-poode kasutab WordPressi platvormi. Kuigi alguses võivad pilvepõhised platvormid nagu Shoproller ja Voog tunduda atraktiivsed, võivad nende võimalused osutuda hiljem piiratuks, kui tekib erilahenduste vajadus. Sellisel juhul võib seista silmitsi kas suuremate eriarenduse kuludega või peab kaaluma üleminekut WordPressile, kus on rohkem paindlikkust ning meeletult palju kujundusstiile ja pluginaid.

E-poe kasutajamugavus ja usaldusväärsus mõjutavad kliendi ostukogemust ja lojaalsust. Oluline on, et e-pood oleks piisavalt kiire laadimisajaga, ülesehitus oleks loogiline, tooteinfo selge, maksevõimalused mugavad ja turvalised, tarnevõimaluste valik piisav ning iga e-poe detail aitaks luua usaldust ja kindlustunnet klientide seas. Kui e-pood ei ole ostja jaoks piisavalt atraktiivne ja kutsuv, siis müüki ei tule pingutustest ning panustatud ajast hoolimata. E-poe usaldusväärsuse hindamiseks kontrollivad kliendid sageli ka e-poodide musta nimekirja.

E-pood peaks olema piisavalt funktsionaalne ja oluliste liidestustega. Enne e-poe tegemist ja e-poe platvormi valimist tasub mõelda:

  • Millised makseviisid on võimalikud ja kas makseteenused on turvalised ning usaldusväärsed? E-poes peaksid olemas olema klientide jaoks olulisemad makseviisid. Eestlased on harjunud maksma pangalinkidega, seega peaks olema Eesti suuremates pankades maksmise võimalus. Kui kliendid on ka mujalt maailmast, on vajalik krediitkaardimakse ja Paypali võimalus. Vajadusel peaks saama lisada järelmaksu maksesüsteemi.
  • Millised kohaletoimetamise valikud on saadaval? Lisaks kullerteenusele võiks olla võimalus tellida e-poest kaup suurematesse pakiautomaatidesse, nt Omniva, DPD ja Itella kaudu.
  • Kas e-poodi saab liidestada teiste oluliste süsteemidega, nt laohaldus ja kliendihaldus. E-poe laohalduse teeb mugavamaks võimalus määrata ostukoguse maksimum ning tellida laost otsa saavate toodete kohta aruandeid. Kliendihaldussüsteemis on võimalik vaadata tellimuste ja arvete ajalugu.

E-poe turunduse eesmärk on suurendada veebipoe nähtavust, meelitada uusi kliente ja edendada müüki. E-poe turunduse juures on oluline SEO ehk otsingumootori optimeerimine, et e-pood ilmuks otsingutulemustes kõrgemal kohal, kui kliendid otsivad konkreetseid tooteid või teenuseid. Lisaks kasutatakse makstud reklaami võimalust, sotsiaalmeedia turundust, e-posti pakkumisi. Siinkohal tasub pöörata tähelepanu e-poe reklaami ja turunduse planeerimisele ning tulemuste jälgimisele, et märgata, mis turundusstrateegiad töötavad kõige paremini.

Kõikide ettevõtete, ka veebipoodide, tegevus peab olema kooskõlas Euroopa Liidu andmekaitse reeglitega. Et vältida trahve, tasub olla teadlik veebipoodi puudutavast seadusandlusest. Uurida tasub näiteks isikuandmete kaitse üldmäärust, ingl General Data Protection Regulation, lüh GDPR ning Andmekaitse Inspektsiooni juhendeid. Osaleda saab ka Veebikooli praktilistel koolitustel, et koduleht ja e-pood seadistada õigesti ja vältida vastuolu seadusandlusega. Veenduge, et e-pood oleks kooskõlas GDPR-iga ning veebilehe küpsiste kasutamine ja privaatsuspoliitika oleks nõuetekohane.

Parimad e-poe platvormid 2024

Eesti E-Kaubanduse Liidu statistika järgi on kõige levinum e-poe platvorm WordPress koos Woocommerce’i pluginaga (67%).  Eestis kasutab Shopify platvormi 7%, erilahendusi 6%, Voog platvormi 6%, PrestaShop ja OpenChart platvorme 5% ning Magento platvormi 4%.

Igal e-poe platvormil on eeliseid ning valiku tegemisel tasub mõelda läbi oma ootused ja vajadused e-poe platvormile.

WordPress + WooCommerce

WordPress koos WooCommerce’i pluginaga on kõige levinum platvorm e-poe tegemiseks. WordPress sobib nii väga väikeste e-poodide kui ka suuremate veebipoodide jaoks. WordPressi ja WooCommerce’il on mitmeid eeliseid:

  • Paindlikkus ja võimalus luua oma vajadustele vastavaid e-poode.
  • Võimalik on pöörata tähelepanu kõigile detailidele ja luua väga eriilmelisi kodulehti ja e-poode.
  • WordPressi platvormi saab kasutada tasuta.
  • WooCommerce pakub SEO funktsioone, mis lihtsustab veebilehe nähtavuse suurendamist otsingumootorites.
  • Kuigi WordPressil ja WooCommerce’il puudulik ametlik kasutajatugi, on see nii levinud platvorm, et on võimalik saada abi probleemide lahendamisel ja uute funktsioonide avastamisel. Näiteks on loodud ka Facebooki grupp “WordPress Eesti”, kus saab jagada kogemusi ja küsida soovitusi.

WordPressi ja WooCommerce’i kasutamisel tuleb alguses tundma õppida platvormi ja selle funktsioone. Samuti on vajadus panustada ka edaspidi aega pluginate uuendamisele ja muudele e-poe hooldamise toimingutele. Samas on väga palju juhiseid, koolitusi ja materjale WordPressi õppimiseks, sh Veebikooli koolitused ja Wixteri juhistega blogipostitused.

WooCommerce

Tasuta e-poe platvormid

On olemas tasuta platvorme, kuhu saab oma tooteid müügiks üles laadida. Selliste tasuta e-poe platvormide puhul ei saa tihti kasutada oma domeeni ning nende funktsionaalsus on piiratud. Näiteks Wix platvormil saaks teha tasuta e-poe, aga kahjuks pole seal võimalik lisada kasutada mugavalt meil levinumaid tarnemeetodeid. Wix kodulehe võimalusi ja puuduseid oleme analüüsinud oma varasemas postituses. Tasuta tarkvaradest on tuntud Ecwid ja Freewebstore.

tasuta e-poe platvorm

Shopify või ShopRolleri kasutamist kaalutakse siis, kui soovitakse kiiresti ja lihtsasti luua ilusat e-poodi ning endal tehnilised teadmised puuduvad. Shopify ja ShopRolleril on olemas eraldi kasutajatugi ning õpetused. ShopRolleri eeliseks on eestikeelne kasutajatugi. Küll aga on mõlemad platvormid tasulised ning puuduseks võivad olla piirangud e-poe loomisel. 

Magento a PrestaShop on suunatud suurtele e-poodidele, kus kaubavalik on väga lai ja vajadus teha erinevaid kohandusi. Näiteks on Magentol olemas B2B-funktsionaalsus, mille abil on võimalik parandada turundusstrateegiaid, luua kohandatud katalooge erinevatele ettevõtetele ja hallata hinnapakkumiste taotlusi sisseehitatud funktsioonidega. Küll aga tuleb arvestada, et Magentos on e-poe loomine keerulisem ning ehkki platvorm ise on tasuta, siis tõenäoliselt on vaja kaasata regulaarselt e-poe arendajat.

Lisaks mainitutele on levinud e-poe platvormid nt BigCommerce, OpenCart ja Ecwid, aga võimalusi on teisigi. E-poe platvormi valik sõltub vajadustest, tehnilistest oskustest ja eelarvest.

See e-poe tegemise õpetus tutvustab sulle samm-sammult Eesti ühte populaarset platvormi – Voogi. Vaata, kuidas panna Vooga ca 50 tootega veebipood püsti kõigest ühe päevaga!

Siin on sulle uudistamiseks kaks kodumaist veebipoe näidet, mis on loodud just Voo baasil…

Voog e-poe liidese ülevaade

Täisautomaatne laosüsteem

Professionaalne Voo laohaldus lubab mugavalt hallata e-poe tehinguid ning väljastab kliendile automaatse PDF arve/kviitungi. Ühtlasi ei luba süsteem broneerida/osta rohkem tooteid, kui neid reaalselt olemas on!

Toetab Eesti makse- ja tarneviise

Voos on lihtne siduda oma e-pood kohalike makse- ja tarnevõimalustega (Swedbank, SEB, Ominva, Itella jms.). Lisaks saavad sinu tulevased kliendid kauba eest tasuda klassikalise arve, krediitkaardi või PayPali teel!

Tootevariatsioonide kasutamine

Sõltuvalt tooteliigist võib-olla hädavajalik kasutada tootevariatsoone. Erinevate suuruste ja värvide mugav valik võimaldab tooteid efektiivsemalt müüa ja teeb e-poe kasutajasõbralikumaks!

Sooduskupongipõhiste kampaaniate loomine

E-äris on inimesed harjunud saama kaupu hea hinnaga. Ka Voo poe omanikud saavad sooduskampaaniate tarbeks luua klientidele eksklusiivseid sooduskuponge!

Veebilehti:
+300
Kuutasu:
al. 13€
Prooviperiood:
30 päeva
Minu hinnang:
★★★★
Play Video

Voogist rohkem teada saamiseks loe minu põhjaliku arvustust: Voog koduleht, kas väärt katsetamist?

Samm 1.

Vali sobiv kujundusmall!

  1. Ava: voog.com ning kliki ➜ “ALUSTA SIIT”
  2. Seejärel vali meelepärane kujundus, mis on mõeldud poe ehitamiseks!
    E-poe tegemine Vooga
    Vali e-poeks mõeldud standardkujundus!
  3. Mõtle välja isikupärane domeeninimi! PS! Prooviperioodil saad kasutada ainult ajutist domeeni nagu näiteks: kasutajanimi.voog.com. Ära unusta see poe valmimisel ümber vahetada professionaalsema domeeni vastu!
  4. Pärast registreerimist saadki kohe Vooga tutvust tegema hakata ning alustada veebipoe ehitust. Uue veebilehe tegemine nii lihtne oligi:)

Kasulik teada!

  • Kujundusmalli saab hiljem piiramatult vahetada! See tähendab, et juba olemasolev sisu ja seadistused ei lähe kujunduse vahetamisega kaduma!
  • Pärast 30päevase prooviperioodi lõppu ei järgne mingeid kohustusi! Konto pole siduv ühelgi viisil ja krediitkaardi andmeid sinult ei küsita!
  • Proovikonto e-poe rakendus lubab riputada üles maksimaalselt 3 toodet. Voo veebipoe täisfunktsioonide kasutamiseks mine üle tasulisele Plus või Premium paketile (al. 17€/kuu)!
Samm 2.

Seadista oma e-pood!

  1. Kliki alumisel kontrollribal: SEADED ➜ POE SEADED
    Voog e-poe seadistamine
    Ava e-poe seaded!
  2. Täida kohustuslikud ehk tärniga märgitud väljad!
    Voog e-poe seadistamine 2
    E-poe seaded

    Ülejäänud tähtsad seaded nagu näiteks tarne- ja makseviisid on mõistlik jätta pärastiseks, kui poe strukutuur on valmis ja tooted üles pandud!

Samm 3.

Loo veebipoe struktuur!

Enne toodete lisamist on mõistlik ehitada valmis veebipoe struktuur. See tähendab, et iga toote jaoks on vaja luua uus leht ja ühtlasi määrata sellele vastav roll ehk mall. Kindlasti soovid luua ka erinevad kategooriad? Samuti tuleb luua eraldi leht, mis on n-ö tootekataloog ehk product list.

  1. Tootekataloogi loomiseks kliki peamenüü kõrval olevat nuppu “LISA”Uue sisulehe lisamine Voog
  2. Lisa tootelehele pealkirjaks näiteks “Pood” ja malliks vali “PRODUCT LIST”!E-poe käivitamine

Kindlasti määra, et see leht on nähtav menüüs! Vaata näitena ka minu demopoe product list page’i!

Nüüd on sul loodud spetsiaalne leht, kuhu saab hakata tooteid lisama.

Aga enne veel kui alustame toodete lisamisega, soovitan sul rahulikult mõelda, kas lehel nimega Pood peaks ilmuma kohe ridamisi müügis olev kaup või soovid enne kuvada alajaotuse!

Toon lihtsa näite: POOD ➜ MEHED ja NAISED ➜ PEAKATTED ja JALANÕUD ➜ TOOTED

Kategooriate tegemine

Kui sinu e-poodi tuleb kümneid erinevaid tooteid, on kindlasti mõistlik lahterdada tooted kategooriatesse.

Uue kategooria tegemiseks loo “Pood” lehele uus alamleht, mille mall on taaskord Product list!

Kliki: “LISA ALAMLEHT”

Toodete lisamine Vooga 2

Sisuliselt on tegu eelmise protsessi kordamisega. Vahe on selles, et nüüd lood lihtsalt lehele nimega Pood alamlehti. Kui sinu poodi tuleb palju kategooriaid, siis segaduse vältimiseks soovitan vaadata veebilehe struktuurset plaani.

Kliki: “Sisu” ➜ “Struktuur”

Voog e-poe struktuur

Struktuurses plaanis on väga lihtne hiirega lohistades nihutada toode x näiteks ühest kategooriast teise või lihtsalt vahetada järjekorda. Tähtis on, et lehed saaksid paigutatud korrektselt üksteise alla!

Veebipoe struktuur

Samm 4.

Toodete lisamine

Toodete lisamiseks liigu kategooria lehele ja vajuta taaskord nupule: “LISA ALAMLEHT”

Selleks tuleb sul korrata juba tuttavat protsessi, kuid selle erinevusega, et lehe malliks on seekord määratud “PRODUCT”

Uue toote lisamine e-poodi

Avaneb tootelehe mall, mille täitmine sisuga on nauditavalt lihtne. Lehe disainimiseks lohista alumiselt tööriistaribalt meelepäraseid elemente.

Lisa:

  1. Põhipilt
  2. Galerii
  3. Pealkiri
  4. Lisainformatsioon (lühikirjeldus, materjalid, suuruste tabel jms.)

Toote registreerimine laosüsteemi

Viimaseks ja ühtlasi kõige tähtsamaks sammuks on ostunupu lisamine tootelehele. Lohista ostunupp näiteks lühikirjelduse alla!

E-poe tegemine Vooga 2
Lisa tootelehele ostunupp!

Muideks ostunupu lisamisega registreerid toote poe laosüsteemi. Määra tootele nimi, hind ja unikaalne tootekood!

E poe tegemine
Toote registreerimine laosüsteemi.
Samm 5.

Alusta müümist!

Tarneviiside seadistamine

Kliki: “SEADED” ➜ “POE SEADED” ➜ “TARNEVIISID”

Tarneviiside all mõeldakse paki kohaletoimetamise viisi.

Loe täpsemalt tarneviiside seadistamise juhendist!

Makseviiside seadistamine

Voog on vaikimisi seadistatud PDF arve väljastamise maksemeetod, mille kasutamiseks ei pea sa tegema midagi muud kui lisama oma kodupanga andmed koos firma logoga.

Kliki: “SEADED” ➜ “POE SEADED”

PDF arve seadistamine
PDF arve seadistamine.

Kui pood on korralikult tööle hakanud, on soovitav töösse rakendada ka pangalingid. See teeb kliendi elu maksmisel poole mugavamaks ja ühtlasi tõstab ka poe usaldusväärsust. Kasutades pangalinke suunatakse klient otse kodupanka ning tema arve väljad on mugavalt eeltäidetud. Teisisõnu: makse ootab vaid kinnitamist.

NB! Pangalinkide lisamisel tuleb mängu kolmas osapool – Maksekeskus, mis tähendab sulle täiendavaid kulutusi (2,5% + 0,30€ tehingutasu).

Loe Maksekeskusest täpsemalt (hinnakiri, tingimused) makseviiside seadistamise juhendist. Seal tuleb juttu ka PayPaliga ühildamisest!

Müügitingimuste dokument on kohustuslik!

Tagamaks juriidiliselt korrektse ja eetilise e-äri on iga Eestis tegutseva e-poe omaniku kohustus küsida klientide käest ostu sooritamisel nõusolekut (märkeruudu abil) müügitingimustele. Lihtsustatult öelduna kaitseb see dokument nii sinu kliente, kui ka e-poodi kõikvõimalike probleemide ilmnemisel.

Voo puhul on müügitingimustele nõusoleku küsimise tehniline pool juba mõistagi valmis.

Ava: SEADED ➜ POE SEADED ➜ MÜÜGITINGIMUSTE MÄRKERUUT (lülita sisse)

Mis puudutab selle dokumendi sisulist poolt, siis selleks soovitame läbi lugeda e-kaubandusliidu juhendi!

Kokkuvõtteks

E-poe tegemine Vooga on kahtlemata väga kiire ja lihtne viis, kuid ilmselgelt pole tegu nii paindliku sisuhaldussüsteemiga nagu seda on näiteks WordPress. Seetõttu pole Voog suurte veebipoodide (tooteid 100+) tegemiseks kindlasti kõige parem valik, sest erisoovide teostamiseks on vaja veebiarendaja sekkumist.

Kokkuvõtvalt läheb Vooga tehtud e-poodidel kenasti. Seda tõestavad ka üldised majandusnäitajad. Voo tegevjuhi Henn Runneli sõnul on Voogi e-poodide kogukäive ületanud 1.5 miljoni euro piiri ning mullusega kasvatasid poed enda läbimüüki 3 korda.

Vooga tehtud e-poodide käibe kasv.

Kes aga leiab, et Voo võimalustest jääb talle vajaka ja on valmis ajaliselt ja rahaliselt rohkem panustama, neil soovitan pilgu heita suure Shopify suunas!

Suures pildis on Voog igatahes äge!

Jõudu veebipoe tegemisel!

Proovi Voogi 30 päeva tasuta!

Mis saab 31. päeval? Praktiliselt mitte midagi, sest prooviversioon pole siduv. Muutub vaid see, et pärast prooviaja täitumist pole Sinu veeb internetis enam avalik!

Veebipoe asutamise KKK

Minimaalse kuluga või tasuta e-poe loomine on võimalik, kui kasutate tasuta e-poe platvormi, kasutate veebimajutuse sooduskampaaniaid ning investeerite aega iseõppimisse ja koolitustesse. Platvorm WordPress koos WooCommerce’i lisandmooduliga võimaldab luua e-poe tasuta. Koolitused ja juhendid on suurepärased võimalused, et omandada kodulehe tegemise oskused ja väärtuslikud teadmised. Veebikool pakub tasuta ja soodsaid videokoolitusi kodulehe ning e-poe tegemiseks. Samuti võib ka meie blogist leida tasuta juhendi, kuidas teha koduleht WordPressiga.

Arvestada tuleks veebimajutuse ja domeeni registreerimise hinnaga. Küll aga tasub siingi eelnevalt uurida võimalusi, nt Veebimajutuse puhul on võimalik saada kolmekuulise soodustuse promokoodiga WIXTER.

Veebipoe valmistamiseks õpi, kuidas luua ja hallata kodulehte ja e-poodi ja täienda enda teadmisi turunduse kohta. Enesetäiendamise teekonnal on abiks näiteks Veebikooli praktilised koolitused ja Wixteri õpetused.

  1. Vali ja registreeri oma e-poe domeen ning leia usaldusväärne majutusteenuse pakkuja. Veebimajutuse valimisel kasuta sooduskoodi WIXTER ja saa teenus soodsamalt!
  2. Vali sobiv e-poe platvorm. Leia meelepärane e-poe disain ja kohanda oma e-poe välimus vastavalt oma brändile. 
  3. Sisesta oma tooted koos kirjelduste, hindade ja piltidega. Veendu, et teave oleks selge ja atraktiivne.
  4. Seadista erinevad makseviisid (nt pangalingid, krediitkaardid, PayPal) ja tarnevalikud, müügitingimused, et pakkuda klientidele mugavaid võimalusi. 
  5. Kui kõik toimib korrektselt, on võimalik veebipoe avamine klientidele. 
  6. Optimeeri oma e-pood otsingumootoritele ja alusta turundustegevustega, et suurendada nähtavust.
  7. Kontrolli ja hoolda oma veebipoodi, et veenduda e-poe sujuvas töös.

Kui tekib keerulisemaid probleeme või vajad professionaalset nõu, kaasake spetsialist, kes aitab optimeerida ja täiustada veebipoodi. Kodulehe tegemise, turunduse ja muude teemade korral pöördu julgesti Wixter veebiagentuuri või meie koostööpartnerite poole.

E-poe hind sõltub valitud platvormist, veebilehe funktsioonidest, arendusteenuste mahust ja arendaja hinnakujundusest. Kuigi leidub soodsamaid võimalusi, algavad kvaliteetsete e-poodide hinnad 5000 eurost, tagades professionaalse ja usaldusväärse tulemuse. Arvestada tuleb ka võimalike lisakuludega, nt toodete sisestamine, turundus, lao haldamine, tellimuste täitmine ja klienditugi. Enne e-poe loomist on oluline analüüsida kõiki kulusid ja hinnata kasumlikkust.

Kodulehe loomine ja internetipoe avamine on üsna lihtne, kui teha piisavalt eeltööd ja kasutada kasutajasõbralikku e-poe platvormi ja tarkvarasid. Keerulisemaks osaks on aga saavutada klientide tähelepanu ja tõhus turundus, et oma tooteid või teenuseid nähtavaks ja kättesaadavaks teha. Kas vajad abi turundusstrateegia planeerimisel ja e-poe müügi suurendamisel? Võta meiega ühendust – saame aidata SEO auditi ja Facebook Adsi haldusteenusega.

Kõige levinumad e-poe tarkvara liidestused on:

  • Montonio, mis pakub ostuprotsessi terviklikku lahendust: mugavad makseviisid, kiired tagasimaksed ja sujuv tarneprotsess.
  • Esto, mis pakub paindlikke makselahendusi. Klient saab maksta kohe, kolmes võrdses osas, 30 päeva jooksul või osamaksetena kuni 60 kuu jooksul.
  • Directo, mis on äritarkvara, võimaldades kasutada nii raamatupidamistarkvara kui ka mitmeid teisi funktsioone vastavalt e-poe vajadusele.
  • Merit, mis on majandustarkvara, pakkudes laia valikuga teenuseid raamatupidamise korraldamiseks ja palgamakseteks.

Rahvusvahelisel turul tegutsedes kasutatakse makseliidestustest Stripe, Klarna ja Paypali ning tarne korraldamisel DPD-d ja DHL-i.

Oluline on analüüsida oma e-poe konkreetseid vajadusi ja valida liidestused, mis aitavad kõige paremini saavutada äri eesmärke, lihtsustada protsesse ja parandada kasutajakogemust.

E-poe eduvõimalused sõltuvad mitmest tegurist. Kui toote hind on väga madal ja puuduvad teadmised, tutvused, kogemused või muud eelised, on keeruline saavutada edukaid e-poe müügitulemusi. Näiteks madala hinnaga tooteid müües, mille kasumimarginaal on väike, tuleb tulu teenimiseks saavutada suur müügimaht. Samuti võivad tekkida raskused, kui müüakse laia valikut tooteid, kuid puudub tugev turundus- ja müügistrateegia. Konkreetne valdkond, kliendipõhine lähenemine, kõrge kvaliteet ja kallim toode või ainulaadne konkurentsieelis on olulised tegurid, mis võivad aidata saavutada edukamaid tulemusi.

E-poe valmislahenduse või arendaja eelistamine sõltub mitmest tegurist, nagu eelarve, ajakava, tehnilised oskused ja projekti ulatus. Mõlemal variandil on teatud eelised ja puudused.

E-poe valmislahendusega saab e-poe kiiremini käivitada ja on üldiselt lihtsasti kasutatavad. Samas võivad need olla tasulised. Kõige rohkem kasutatakse valmislahendusi Elementor ja ThemeForest

Veebipoe arendaja eeliseks on võimalus luua täpselt vajadustele ja soovidele vastav e-pood. Samuti on parem kontroll veebilehe üle ning parem skaleeritavus ehk ettevõtte kasvades saab lahendusi arendada ja kohandada vajadustele vastavaks. Samas võib arendaja palkamine olla kallim ja e-poe loomine võib võtta kauem aega. Valiku tegemisel tasub lähtuda eelkõige vajadustest, ressurssidest ja pikaajalistest eesmärkidest. 

Hea e-poe valmistaja leidmiseks otsige kogenud veebiarendajaid või digitaalseid agentuure, kes on spetsialiseerunud e-poodide loomisele. Hea mainega agentuurid pakuvad terviklahendusi alates e-poe disainist kuni turunduseni. Võimalusel küsige soovitusi tuttavatelt või teistelt ettevõtetelt, kes on hiljuti e-poe loonud. Samuti tasub lugeda arvustusi ja hinnanguid erinevate e-poe tegijate kohta, et leida usaldusväärne partner. Kas vajad abi e-poe loomise või turundusega? Võta ühendust Wixter veebiagentuuri või meie koostööpartneritega.

Hea veebipoe arendaja teenuse maksumus varieerub sõltuvalt projekti keerukusest ja arendaja kogemustest. Tavaliselt maksab kvaliteetse veebipoe arendaja teenus rohkem, kuid pakub ka põhjalikumat ja professionaalsemat lahendust, mis on kohandatud ettevõtte konkreetsetele vajadustele. Lisaks võib suurem investeering tagada parema kasutajakogemuse ja turvalisuse, mis on kriitilise tähtsusega veebipoe pikaajalise edu tagamisel. Hea arendaja tunnihind algab sageli 80 eurost ning projektide minimaalne maksumus võib olla 5000 eurot.

E-poe disaini planeerimisel on eesmärgiks, et veebipood oleks visuaalselt atraktiivne, lihtne navigeerida ja kasutajasõbralik. Kui külastajad leiavad tooted kiiresti ja saavad sujuvalt ostuprotsessi läbida, suureneb tõenäosus, et nad sooritavad ostu ja kaaluvad kordusostu tulevikus. Lisaks aitab professionaalne ja esteetiline disain luua usaldust ja brändi tuntust, mis on oluline kliendilojaalsuse ja konkurentsieelise saavutamiseks.

Jah, e-poed vajavad regulaarset hooldust. E-poe hooldamise puhul võib olla oluline:

  • e-poe platvormi ja lisamoodulite regulaarne uuendamine; 
  • kodulehe turvaaukude tuvastamine ja parandamine, et kaitsta andmeid ja vältida küberrünnakuid;
  • e-poe probleemide ja vigade kiire lahendamine, et tagada kasutajatele katkestusteta teenus;
  • tooteinfo, piltide, hindade, maksumäärade regulaarne uuendamine, et hoida e-pood ajakohasena;
  • andmete regulaarne varundamine, et kaitsta teavet kaotuse või rikkumise eest;
  • kasutajate tagasiside põhjal veebipoe täiustamine.

Lisaks on oluline pöörata tähelepanu SEO-le ehk otsingumootori optimeerimisele, et parandada veebipoe nähtavust otsingumootorites ja suurendada orgaanilist liiklust. See hõlmab sisuvärskendusi, märksõnade optimeerimist, metaandmete optimeerimist, veebilehe kiiruse ja mobiilisõbralikkuse parandamist, lingistruktuuri haldamist, tehnilist SEO-d ja klienditagasiside haldamist.

Kõige muretum lahendus on leida koostööpartner, kes pakuks hoolduspaketti ning aitab e-poe hooldamisel ja uuendamisel. E-poe regulaarne hooldus aitab vältida suuremaid probleeme, parandada veebipoe jõudlust ja pakkuda klientidele paremat ostukogemust.

Autor
Picture of Kes on autor?
Kes on autor?

Marika on Wixter.ee asutaja, kirgilik veebidisainer ning turundushuviline, kes ammutab inspiratsiooni looduses sportides. Ta on kindlal veendumusel, et kodulehe tegemine on ca 10 a. pärast täiesti elementaarne oskus iga inimese jaoks.

Võta ühendust!

Wixter.ee kasutab küpsiseid. Loe lähemalt