ANALÜÜS: kuidas kujuneb kodulehe hind?

Jaga
Säutsu
Saada
Sisukord

Kui läheb kodulehe tellimiseks võib lihtne inimene tunda ennast kui blondiin autohoolduses. Autoga midagi erilist ei tehtud, aga arve on ikkagi müstiliselt suur. See artikkel aitab sul aru saada, kuidas kujuneb kodulehe hind ning mis nippidega saab veebilehe tellimiselt kokku hoida sadu eurosi.

Selle artikli eesmärk pole Sind uskuma panna, et tuhandeid eurosi veebilehte investeerida on lollus, vaid valgustada lugejat, miks kodulehe tellimine kohati päris kalliks muutub ning millistel Eesti ettevõtetel on hinna ja kvaliteedi suhe kõige mõistlikum.

Uuring: palju maksab kodulehe tellimine ettevõttele?

Panin ennast kliendi olukorda ja sisestasin Googlisse märksõna “kodulehe tegemine” ja saatsin kümnele Eesti veebiagentuurile/kodulehe tegijale hinnapäringu. E-kiri mille 2018. a. novembris ettevõtetele laiali saatsin oli järgmine:

Tere!

Sooviks hinnapakkumist ehk kui palju maksab kodulehe valmistamine. Minu soovid on järgmised:

  • Valdkond: aiamajade müük ja tutvustus
  • Veebilehe tüüp: äriveeb + blogi funktsioon (6 sisulehte)
  • Kodulehe eesmärk: saada hinnapäringuid Eestist ja naaberriikidest
  • Platvorm: WordPress
  • Kujundusmall: Võib olla premium valmispõhi
  • Mitmekeelsus: Eesti + Inglise
  • Google sõbralik
  • Tekstid ja pildid nö paberil olemas
  • Domeen ja veebimajutus samuti olemas
  • Mis oleks säärase kodulehe hind?

Imre

Oma päringus kirjeldasin klassikalist ärilehte nii nagu tavainimesed üldjuhul seda teevad – pinnapealselt. Äri temaatika võtsin aluseks seetõttu, et sääraseid kodulehti on internetis mustmiljon ja veebiarendajatel endalgi tõenäoliselt kõige rohkem kogemusi just äriveebidega.

Veebiagentuuride hinnapakkumised

Siin on vastused hinnapäringutele. Kõige kallim pakkumine kuni 1500€ + km ja kõige odavam: 450€ + km. Rõhutan, et kõikidele ettevõtetele sai soove kirjeldatud ühtemoodi. Enamus ettevõtteid küsisid ka täpsustavaid küsimusi, kus sai selgitatud, et nullist loodud veebidisaini kindlasti ei soovi ja sisu, tõlked ja logo on eelnevalt olemas.

Ettevõte
Kodulehe hind
Tööaeg
Märkus
IT Projekt1200-1500€
-
Meedia Disain1164€
kuni 2 nädalat
Art Media Agency1000€
kuni 1 kuu
Disait1000€
-
km ei lisandu
Combipact900€
kuni 1 kuukm ei lisandu
Veebispetsid600€
-
+ theme
Web Design600€
kuni 1-3 nädalat
eBuilder585€
kuni 1 nädalat
Veebihai550€
-
WP Eesti550€
kuni 2 nädalat
km ei lisandu
RL Disain485€
-km ei lisandu
Veebidoktor360€
-+ theme
Keskmine kodulehe hind on seega: 824,5€ (ilma KM-ta)

 

Digiturunduse võimalused võtavad silme eest kirjuks?

Vajad abi digiturunduse või kodulehega? Veebikool pakub praktilisi koolitusi, et saaksid oma äri viia järgmisele tasemele.

Järeldus Eesti turuhindadest

Olin sügavalt üllatunud, kui suur oli kalleima ja odavaima pakkumise vahe – ca. 1100€, seda on tegelikult väga palju arvestades tellimuse sisu. Meie ettevõte pakub klientidele ise samuti kodulehe valmistamise teenust ja ei seega mõista, kuidas on võimalik valmistada mitmekeelset ja 6 sisulehelist äriveebi kõigest 360€ eest. Tegu oleks justkui heategevusega või algajaga, kes väga hästi ei hooma, millist panust selline töö eeldab.

Rajanedes oma kogemusele, siis 2-keelset veebi kiiremini kui 3 nädalaga tavaliselt valmis ei saa ja 2-3 nädalast tööaega hindaksin kindlasti palju väärtuslikumaks kui 360€. Seega ärge valige kõige odavamat kodulehe tegijat, vaid usaldage nö. kuldset keskteed!

Kõige kallimad pakkumised (IT Projekt ja Meedia Disain) on minu hinnangul ülemaksmine. Pigem investeerida copywritingusse või SEO teenusesse, kui rikkuda üliunikaalse või minimalistliku veebidisainiga ära oma veebilehe selgus ja on-page SEO.

Kuidas kujuneb kodulehe hind?

Kui kodulehe eesmärgiks on teha veebis äri ehk teenida raha, siis säärase veebilehe loomine on tegelikult vähemalt 4 spetsialisti (copywriter, graafiline disainer, SEO ekspert/analüütik ja veebiarendaja) töö tulem ja arvestama peab minimaalselt 1 kuu pikkuse valmimisajaga.

Seega kodulehe hinda kujundavadki peaasjalikult järgmised aspektid:

  • Sisuloome ja strateegia tööde maht

Veebilehe sisu on A ja O. See peab olema kvaliteetne ja muljetavaldav. Tektside kirjutamisel tuleb mängu ka optimeermise kunst. SEO on vajalik, et sinu veeb oleks maksimaalselt hästi leitav seonduvate märksõnadega. Ära ei tohi unustada ka viitamist, mis on justkui tõestusmaterjal sinu väidetele.

Näiteks professionaalset copywritingu teenust pakkuv ettevõtte Eiffel küsib 500 sõnalise teksti koostamise eest lausa 414€ + km, sest hea copy on 24/7 töötav “müügimees”.

  • Disaini ja arendustööde maht

Disainitööd pole lihtsalt sobivate värvide ja fontide leidmine. Eeskätt peab arvestama ettevõtte filosoofiaga ja sihtgrupi eelistustega. Kõige selle juures ei tohi ära unustada kasutajamugavuse ja loetavuse aspekti.

Sh. veebiarendaja või disaineri tunnihind algab 20€/h ja võib küündida lausa kuni 50€/h.

Iga erisoov (nt. logo kujundamine) kruvib kodulehe hinda hoobilt kallimaks! Lisaks peab veeb jääma lihtsasti hallatavaks ja selle jaoks peab arendaja samuti eraldi tööd tegema.

  • SEO tööde maht

SEO ehk search eninge optimization ei hõlma ainult tekstide optimeerimist. Eelnevalt on vaja välja uurida, milline on üldse sobivaim märksõna konkreetse sisulehe jaoks ja kui palju seda igakuiselt otsitakse. Samuti tuleb teostada läbimõeldud link building ja viia veeb tehniliselt laitmatusse seisukorda.

SEO täisteenuse hinda on raske ennustada, sest eelnevalt on vaja teada:

  1. Kui palju tuleb sisulehti/sisu?
  2. Kui tugevad on konkurendid?

Näiteks palgad.ee portaal pakub SEO analüütiku keskmiseks netopalgaks ca. 1500€ ja tavalise äriveebi puhul võib SEO eksperdil vabalt tööd olla 1 kuu jagu.

Nipid säästmiseks

Siin on kasulikud nipid, kuidas saab kodulehe tellimise pealt säästa sadu eurosi:

Nipp nr 1 – valmista logo ise!

Lase logo teha tuttaval graafilisel disaineril või kasuta nt. Wix Logo Makerit. Eksisteerib väga mitmeid variante kuidas saab professionaalse logo ca. 20 euroga ehk kordades soodsamalt kui veebi- või digiagnetuuurist tellides.

Nipp nr 2 – kirjuta ja optimeeri oma tekstid ise!

SEO ehk otsimootoritele optimeerimine on kallis teenus, sest selle tegemine nõab põhjalikku analüüsi ja täiendavat sisuloomet. Kui sa ei soovi, et arendaja hakkab sinu tekstide lauseehitust muutma, siis loe, kuidas optimeerida kodulehe sisu iseseisvalt.

Nipp nr 3- vali välja valmis kujundusmall e. theme!

Kodulehe teeb kalliks disaini nullist loomine ehk rätsepmeistri stiilis veebilehe loomine. Loobu sellest, sest võimekad kujundusmallid on ka väga lihtsasti modifitseeritavad! Häid ja võimekaid kujundusmalle WordPressile leiad Themeforestist (maksab ca. 60€/tk).

Nipp nr 4 – ole arendajale pidevalt toeks!

Väljenda oma soove võimalikult konkreetselt ehk puust ja punaselt. Kodulehe valmimist on võimalus näha ka nö live’is. Näiteks saada talle kvaliteetseid pilte, mida veebilehel kasutada või oma lemmik Google Font. Hea koostöö tulemusel jõuad soovitud tulemuseni kiiremini ehk odavamalt!

Kuidas saada täpne kodulehe hinnapakkumine?

Uuringust selgus, et paljudel agnetuuridel / kodulehe tegijatel oli täpsustavaid küsimusi fraasi “Google sõbralik veebileht” osas. Jah,  väga õigustatud küsimus!

Kas ma soovin SEO täisteenust või piisab tehniliste aspektide ülekäimisest?

Pigem siiski teine variant, sest SEO täisteenus võib küündida tuhandetesse eurodesse!

Vältimaks selliseid ebakõlasid olen koostanud kontrollküsimused, mille vastuseid iga veebiagentuur päringus näha tahab.

  1. Mis tüüpi veebilehega tegu (valdkond, platvorm)?
  2. Kas domeen/kodulehemajutus on olemas (teenusepakkuja nimi)?
  3. Mis on veebilehe peamine eesmärk?
  4. Kui tegemist on e-poega, siis palju tuleb tooteid?
  5. Kes on peamine sihtgrupp (kliendiprofiil)?
  6. Nimeta sisulehed, mis peaksid olemas olema!
  7. Kas logo ja favicon on olemas?
  8. Kas soovid unikaalset disaini või on olemas kujundusmall (maini theme’i nime!)?
  9. Kes toodab sisu (tekstid, pildid) ja kes optimeerib ?
  10. Kas märksõnade analüüs on tehtud?
  11. Kas soovid privaatsuspoliitika moodulit (küpsiste teavitus + tingimuste dokument)?
  12. Kas soovid kontaktivormi?
  13. Kas soovid ligipääsu Google analüütikale?
  14. Kas veebileht tuleb ainult eesti keelne?
  15. Maini, et sa soovid kindlasti turvalist HTTPS protokolli (Let’s Encrypt sertifikaat)!
  16. Kas soovid sotsiaalmeedia nuppe ja vidinaid?

Kokkuvõtteks

Sinu veebilehe hinna määrab ennekõike kodulehe eesmärk ja tellija enda panus. Kui otsene eesmärk puudub, siis tekib küsimus, milleks sul üldse seda veebilehte vaja on? Kodulehte ei tohiks mitte kunagi käsitleda kuluartiklina, vaid hoopis investeeringuna paljudeks aastateks. Ettevõtte veebileht on justkui virtuaalne kontor, mis peab olema professionaalne ja meeldejääv.

Hea lugeja, kui agentuuride krõbedad pakkumised on Sinu jaoks siiski takistuseks, siis saab igaüks selle WordPressi õpetusega vabalt ka ise valmistada!

Mõnusat pealehakkamist!

Digiturunduse võimalused võtavad silme eest kirjuks?

Vajad abi digiturunduse või kodulehega? Veebikool pakub praktilisi koolitusi, et saaksid oma äri viia järgmisele tasemele.

Autor
Picture of Kes on autor?
Kes on autor?

Marika on Wixter.ee asutaja, kirgilik veebidisainer ning turundushuviline, kes ammutab inspiratsiooni looduses sportides. Ta on kindlal veendumusel, et kodulehe tegemine on ca 10 a. pärast täiesti elementaarne oskus iga inimese jaoks.

Võta ühendust!

Wixter.ee kasutab küpsiseid. Loe lähemalt