ÄRIIDEE: kuidas internetis raha teenida!

Jaga
Säutsu
Saada

Kas tahaksid igal hommikul tõusta meeldiva ärevusega, sest sa ei tea, kui palju raha eelmise ööga internetist juurde teenisid?

See postitus tutvustab 100% legaalset ärimudelit, kuidas internetis raha teenida läbi kaasturunduse ehk affiliate marketingu. Ühtlasi avaldab kaasturundaja Imre mõned äriideed ning räägib ka enda kogemustest.

Internetis raha teenimine
Minu kaasturundusliku blogipostituse passiivne teenistus wixter.ee lehel.

Nagu kuvatõmmiselt näha, on tegu 100% legaalse äriga ja reaalset raha saab teenida ka pisikesel Eesti turul.

Mis on kaasturundus ehk affiliate marketing?

Kaasturundus on USA’s populaarne digiturundusharu, kus ettevõte X kaasab oma reklaamtegevuse tõhustamiseks “töömesilasi” väljaspoolt oma organisatsiooni. Nende töömesilaste ehk partnerite ainus eesmärk on mõjutada lugejat oma blogis/vlogis otsustusprotessis ja suunata ta läbi lingi ettevõtte maandumislehele. Eduka müügitehingu korral premeeritakse partnerit kindlaks määratud komisjonitasuga.

Mis on affiliate marketing ehk kaasturundus
Affiliate marketing’i ehk kaasturunduse tööpõhimõte

Natuke jäi segaseks? Olgu, vaatleme ühte näidet elust enesest.

Ma soovin osta uut spordikella ning nagu suuremate ostude puhul ikka tehakse enne internetis uurimustööd. Guugeldades klikin ühele arvustusele, kes on testinud erinevate tootjate spordikellad lausa otse trennis ära ja ühtlasi koostas testi põhjal usaldusväärse pingerea.

Spordikellade arvustus avaldab väga muljet ning ma olen oma otsuse langetanud. Ühtlasi selgub, kust saab testi võitnud mudelit soodsa hinnaga osta. Klikkides lingile suunatakse mind affiliate’i blogist Amazoni e-poodi.

Uurin veel Eesti hindasi ning lõpuks sooritangi ostu maailma suurimast e-poest ja olen õnnelik, et sain sobiva spordikella koos saatmiskuludega isegi 20 eurot soodsamalt kui Eesti kauplustest.

Kas panid tähele mis selle näite puhul toimus?

  1. Klient sai kvaliteetse ja sobiva spordikella hea hinnaga!
  2. Kellapood leidis maailma teisest otsast ostja minimaalse vaevaga!
  3. Blogipidaja ehk affiliate teenis vahendajana umbes $10!

Kokkuvõttes siis win-win-win olukord. Oluline on mõista, et $10 maksti blogipidajale kellapoe kasumi arvelt, mitte ei lisatud hinnale juurde.

Kuidas affiliate lingid töötavad?

Affiliate marketingus saavad kõik partnerid endale unikaalse lingi. Kui lugeja klikib affiliate lingile salvestub tema arvutisse küpsis. Küpsisesse on talletatud soovitaja ehk partneri kood, mille järgi saab ettevõte koheselt aru, milline partner uue kliendi tõi.

Mõistagi on selline protsess täielikult automatiseeritud ja kiire. Mis on aga veel hea siis tea, et küpsised võivad lugeja arvutis “istuda” ka lausa 90 päeva. Seega affiliate teenib ka siis, kui lugeja on oma arvuti vahepeal sulgenud või kaalunud seda ostu veel kuid. Küpsiste täpsemad tingimused paneb mõistagi paika iga ettevõte ise.

Affiliate'i personaalne link
Affiliate lingi tunneb ära URL’is sisalduva “REF” märgistuse järgi.

Kuidas saada ettevõtete partneriks?

Enamus partnerlusprogrammi pakkujad aksepteerivad oma partnerina ka eraisikuid ilma täiendavate nõudmisteta (registreerimine on tasuta; ei pea omama firmat; veebileht võib olla algusest lõpuni enda maitse järgi kujundatud). Teisisõnu affiliate marketeriks saab hakata iga inimene, kes suudab veebilehe valmis nikerdada.

Erinevate affiliate programmide leidmiseks guugeldage: “ettevõtte + affiliate”. Tihti on need programmid tavakülastajate eest pisut ära peidetud. Täidke ära spetsiaalne registreerimisvorm ning saategi tasuta pihta hakata.

Kui suured on teenistused?

Maailmas on üle 7 miljardi inimese ning selles äris puuduvad riigipiirid. Mõistagi oleneb tehingute maht toote/teenuse populaarsusest ja mis keeles on su veeb. Pealtnäha heast südamest tasuta informatsiooni jagav inglise keelne blogi võib teenida kuus kolossaalseid summasi ($100 000+). Teenistus sõltub kui nähtav oled sa Google otsitulemustes ja kui usaldusväärne ja selge on su artikkel ja koduleht tervikuna.

Internetis raha teenimine kaasturundusega
Hasartmängude valdkonnas on kõige pöörasemad teenistused.

Populaarsed nišid, mis töötavad

Juhiksin tähelepanu sellele, et edukamad affiliate veebilehed ei määri oma toodet/teenust MITTE KUNAGI lugejatele agressiivselt pähe, vaid müük on oskuslikukult peidetud kindlasse nišši ehk müügjutt on kirjeldav ja pigem nö akadeemiline. Akadeemilise imidžiga veebilehti on lugejad altimad jagama/linkima ning sinu veebileht hakkab Googles otsitulemustes paremini rankima.

SOOVITUS: kirjuta oma blogis artikleid järgmises stiilis:

  • “How to” õpetused
  • TOP 10 stiilis artiklid
  • Arvustused
  • Võrdlused
  • Testid
  • Midagi kardinaalselt teistsugust ja originaalset (näiteks Tinder Tips, mis annab online dating alast nõu)

Kindlasti olete näinud Youtubes uute telefonite unboxing ja broken test videosi. Ka need on toredad nišid, kuid “pisut” kulukamad aga samas originaalsed.

Seega toimib hästi ka vlogimine ehk videopostitused, kuid see nõuab lisaks heale kaamerale suurepärast esinemis- ja montaažioskust. Soovitan algajatel alustada ikka klassikalise blogiga ja hiljem katsetage vlogimist.

Mis on head tooted/teenused, mida promoda?

Head tooted/teenused on eelkõige need, mille valdkonnas oled ise pädev ja tunned sügavamat huvi. See loob eeldused, et sa kirjutad huvitavamalt ja põhjalikumalt ning seeläbi suudad erineda konkurentidest. Omast kogemusest ütlen, et väga ebameeldiv on kirjutada võõrkeelseid artikleid teemadel, mis sind tegelikult ei paelu.

Kindlasti mõelge ka järgmiste omadustega toodete/teenuste peale:

  1. Kuupõhise maksumusega teenused (meedia, telekom, kindlustus, laenud, tarkvara). Subscriptions valdkonnas võivad komisjonitasud küündida 200 dollarini/müügi kohta
  2. Keskmisest kallimad tooted ($50+). Mida kallim toode seda rohkem inimesi teeb internetis eeluuringut ja see on vesi veskile selles äris.
  3. Kasvava populaarsusega tooted/teenused (nt. virtuaalreaalsus prillid). Trende saad uurida tööriistaga nimega Google Trends. Investor Warren Buffet on öelnud, et kui juba taksojuhid hakkavad rääkima konkreetse aktsia ostust on viimane aeg need tegelikult maha müüa. Seega väldi valdkondi, mis on ülimalt läbi nämmutatud ja konkurents väga kõrge.
  4. Teenused mille pealt saad komisjonitasu ka edasipidi. Näiteks kiirlaenude valdkonnas premeeritakse partnereid ka siis kui tarbija võtab 2. või 9. korda laenu.

Nagu lubatud, siis siin on paar äriideed, mille realiseerimist võiksite kaaluda…

Masterclass.com (staaride online kursused)

  1. Alice Watersi kokakunsti kursus
  2. Gordon Ramsay kokakunsti kursus
  3. Marc Jacobsi moedisaini kursus (midagi moehuvlistele)
  4. Daniel Negreanu pokkeri kursus (gambling on enim tasustatud valdkond)

Masterclassi komisjonitasu on 25% seega teeniksite $100 maksumusega koolituse müügi pealt $25 puhtalt kätte.

Amazoni affiliate programmid on riskantsed!

Populaarsetel Amazoni affiliate programmidel on üks suur miinus! Nimelt võib su toode ühel päeval lihtsalt kadunud/läbi müüdud olla, sest Amazon on müügiplatvorm ehk vahendaja mitte toodete/teenuse omanik!

Kuidas teenida Eesti keskmine palk?

Eesti keskmise brutopalk on 2019 märtsi seisuga 1396€. Kui me võtame arvesse Masterclassi näite ja blogimine toimub inglise keeles, siis selle teenimiseks peaks tegema 56 koolituse müüki kuus. Vaadates relevantsemate märksõnade (nt. “how to cook”) keskmisi otsingumahte, siis kokanduse valdkonnas on potensiaali teenida ka 20-kordset Eesti keskmist palka.

Teenistus sõltub mitmendal positsioonil sa soovitud märksõnaga Googles oled! Ei ole vahet kas sul on konkurente 500 või 5000. Raha teenitakse sisuliselt ainult Google esilehel ehk kohtadel 1-5. Nö rambivalgusesse saavad veebilehed, mis pakuvad inimestele tõeliselt head väärtust. Google algoritm on selles osas väga tark ja igasugused scam SEO võtted (nt lingifarm) läbi ei lähe. Kui lihtne või raske seda aga saavutada on? Aus vastus on, et väga raske – see on kuskil paari aasta töö ja eeldab organiseeritud tiimitööd.

Google positsiooni keskmine CTR
Google orgaaniline otsitulemuste esiviisik saab praktiliselt kogu veebiliikluse.

Suurimad komistuskivid kaasturunduses

  • Üks veebileht promob seinast-seina erinevaid tooteid/teenused ja puudub fookus. Spetsialistid soovitavad: üks veebileht = 1 valdkond.
  • Liiga palju müügijuttu ja vähe väärtuspõhist sisu. Inimestele ei meeldi kui neile midagi pähe määritakse. Samuti ei taha eriti keegi selliseid liiga kommertslike veebilehti linkida ja jagada.
  • Ei tunta piisavalt oma sihtgruppi, mistõttu sinu veebileht ei kõneta lugejat ei sisuliselt ega disaini mõttes.
  • Jäädakse loorberitele puhkama. Konkurent ei maga! Bloginduses tuleb regulaarselt toota uut, aga kvaliteetset sisu. Kui kõik teemad on kaetud hakatakse regulaarselt vanu artikleid uuendama ja töö ei lõppe kunagi.
  • Minnakse kohe püüdma sinilindu rahvusvahelisel turul kõrge konkurentsiga valdkonnas. Mina soovitan esmalt kodumaisel turul hankida kogemusi ja seejärel vaadata välismaa suunas.
  • Ollakse amatöörid. Kaasturunduses tuleb osata kasutada veebianalüütika tööriistu (Facebook Pixel, Analytics, Search Console, Ahrefsi ja Hotjar) ja lugeda nendest välja infot, mis sinu veebilehte järjest paremaks teeb. Samuti tuleb kursis olla Google algoritmi uuendustega. Kohustuslik lugemine on Brian Dean’i menukas artikkel: “Google’s 200 Ranking Factors”.
  • Ei võeta kasutusele lisa strateegiaid. Spetsialistid armastavad öelda, et levita oma sisu kõikjal kus saad. Mina ütlen, et vali välja 1 sotsiaalmeediakanal ja tee seda korralikult. Soovitan mõelda ka emailide kogumisele ehk uudiskirjade saatmise peale.

Affiliate marketing Eestis

Eestis ei ole kaasturundamine üldse laialt levinud. Näiteks pakuvad seda kodumaised finantsasutused, veebimajutajad ja online kasiinod, kuid üksikuid üritajaid on teisigi märgata.

Vaieldamatult kõige parema kasvupotensiaaliga “soovita ja teeni” partnerlusprogrammi pakub start-up hiid nimega Pipedrive, kelle müügitarkvara on lausa terves maailmas väga hinnatud.

Üldiselt Eesti turul enamjaolt toimetatakse manuaalse promokoodi süsteemiga. See võib-olla märk, et praegu on just õige aeg alustada, sest konkurents on madal või isegi olematu ning e-kaubanduse osakaal ei näita kuskilt otsast languse trendi.

Kuidas siis leida kasumlikke kodumaised parternlusprogramme?

Eesti partnerlusprogrammide leidmiseks on olemas spetsiaalsed veebilehed (nt.pay4results.eudoubleresults.com ja leadgid.eu), kes on koondanud kokku Eesti ja baltikumi suurimad partnerlusprogrammi pakkujad.

Registreerige nende kasutajaks ja teile avaneb nimekiri erinevatest firmadest, kelle soovitamise/vahendamise pealt makstakse päris raha. Ühtlasi saate nende platvormide poolt omale unikaalsed lingid ning põhjaliku raamatupidamise klikkidest ja teenistusest.

Millest siis pihta hakata?

SAMMI 1. – Vali enda jaoks sobiv valdkond! Kui sa ei tea mis võiks olla nö sinu teema, siis mõtle järgmise kolme küsimuse peale ja leia nende küsimuste vastustest nö ühine nimetaja:

  • Milles olen ma andekas?
  • Mille vastu tunnen ma kirge?
  • Mis mind õnnelikuks teeb?
  • Mida inimkond vajab?

SAMM 2. – Leia ettevõtte, mille toote/teenuse saaksid oma blogiga siduda ja pane oma temaatika kõneainet pakkuvasse nišši (akadeemiline nišš on kindla peale minek!). Ühtlasi uuri kas neil on affiliate programm ja kui suur on komisjonitasu ühe lead’i või müügi pealt.

SAMM 3. – Tee märksõnade uuringut. Valige relevantne ja sobiva raskusastmega focus keyword mida ei otsita liiga palju ega liiga vähe! Ideaalne vahemik: 1000 – 10000 otsingut kuus.

Märksõnade otsingumahtude teada saamiseks laadige Chrome’i poest alla Keywords Everywhere tasuta tööriist. KE tööriist näitab otsingumahtudele lisaks ka seonduvaid märksõnu. Suhtuge selle tööriista numbritesse +-10% kõikumisega. Olemas on ka Google Keyword Planner, kuid see tööriist on kättesaadav ainult neile, kes teevad Google Ads’iga tasulisi reklaamikampaaniad. Muideks ka Keyword Planner näitab väga ümmargusi numbreid mida ei tasu üks-ühele võtta.

Keywords Everywhere tööriist
Keywords Everywhere tööriistaga näeb märksõnade otsingumahte

Ülimalt tähtis on mõista ka inimeste kavatsusi kui nad midagi guugeldavad. Näiteks kui otsifraasi maht on kõigest 100, aga selles sisaldub sõna “buy” on see ikkagi väga kasumlik märksõna. Väga üldisi keyworde nt “Elton John” otsitakse küll väga palju, kuid see ei tähenda automaatselt, et ma soovin osta tema plaati või minna kontserdile.

SAMM 4. – Alusta veebilehe tegemist ja tehke perfektne on-page SEO ehk optimeerige enda veeb soovitud focus keyword’ile! Ilus ja modernne koduleht on selle äri alustala. Kui sul pole kodulehe tegemisest halli aimugi, siis see ei ole 2018 aastal eriline probleem. Poole tähtsam on tahe ja pealehakkamine. Olemas on algajasõbralikud platvormid, kus kodulehe tegemine on ainult kättevõtmise asi.

Võta aluseks minu spetsiaalne tasuta kodulehe tegemise õpetus.

SAMM 5. – Hakka tasapisi ennast kurssi viima internetiturunduse ja SEO nippidega. Kogu informatsioon on Googles tasuta olemas. Jälgi Twitteris been there done that gurusi nagu Brian Dean (Backlinko.com looja), Rand Fishkin (Moz.com looja) ja Peep Laja (Conversionxl.com looja). Twitteris liigub alati kõige värskem info. Selles valdkonnas valitseb tegelikult tohutu info üleküllus, seega on oluline, et sa loeksid ainult tõeliste spetsiliastide kanaleid. Sellesse nimistusse lisaksin veel Ahrefsi blogi ja rohkem polegi vaja!

SAMM 6. – Paralleelselt uute toetavate artiklite koostamisega alusta link building’uga.  Teistelt veebilehtedelt sinu blogile viitavad lingid on jätkuvalt SEO suurim jõud. Link buildingus on üks suur AGA, nimelt need lingid peavad olema “elus” ja asetsema sinu jaoks relevantses kontekstis. Pole mingit mõtet viidata näiteks restorani veebilehelt kodulehe tegemise õpetusele.

Muideks Eesti turul tegutsedes saad esimese väärt lingi neti.ee otsingumootorist. Sinna üles riputamine käib iseseisvalt ning on tasuta.

Loe ka meie põhjalikku artiklit: Kodulehe optimeerimine – tasuta SEO nipid algajatele!

*On-page SEO – veebilehe tehniline optimeerimine otsimootoritele ehk maakeeli kogu märksõnade virr-varr sinu veebilehel.

Minu suurimad õppetunnid esimeses affiliate projektis

  1. Tahtsin teha kõike ise. Kui sihid rahvusvahelist turgu, siis ilma meeskonnata unusta kohe ära. Soovitan kampa võtta inimese, kes on kodus selliste teemadega on graafiline disain ja videomontaaž. Lugejad armastavad infograafikuid ja ilusaid pilte/videosi. Kodulehe tegemise soovitan sul ise ära õppida, sest see on sinu toode ja sa pead tead oskama seda pidevalt parendada ja arendada.
  2. Tegin veebilehe valmis ja arvasin, et sellega on töö on tehtud. Affiliate marketingus ei saa veebileht mitte kunagi valmis. Mida rohkem toodad kvaliteetseid artikleid seda usaldusväärsema ja professionaalsema mulje sa jätad nii inimestele kui ka Googlile. Sama kehtib ka väljaspoolt sinule tulevate viidetega ehk backlink’idega (head relvad on sisuturundluslikud artiklid meediaväljaannetes ja külalispostitused teistes autoriteetsetes blogides). Backlink’id on justkui hääled Googlile, et see leht väärib esiletõstmist.
  3. Valisin valdkonna mis oli väga laiali valguv. Soovitan olla väga fokuseeritud ja kannatlik. Üks meetod, üks strateegia, üks veebileht, üks toode jne. Kiireid tulemusi ei maksa oodata. Panustage kvaliteedile mitte kvantiteedile!
  4. Püüdsin ainult kõige tugevamaid keyworde. On-page SEO’ga ei maksa hulluks minna. Õige on optimeerida veebileht täpselt nendele keywordidele, millele vastab sinu artikkel päriselt. Vastasel juhul suureneb sinu lehe bounce rate ehk tagasipõrke määr ja kannatab click through rate ehk läbiklikkimise suhe. Need on Google jaoks olulised komponendid SERPi (search engine result page) koostamisel. Madal BR, kõrge CTR ning pikad külastusajad on hea veebilehe tunnused. Neid andmeid näeb iga veebilehe omanik tasuta Google Analyticsist.
  5. Põletasin raha PPC reklaamidele. PPC rekaalmid ehk pay per click (nt Google Ads) on affiliate marketingus kindlasti meetod omal kohal, kuid seda ei tohi teha puusalt ja liiga tormakalt. Tee Adwordsi maailm endale selgeks alles siis kui teenid orgaanilise liikluse pealt esimesi summasi ehk tead, et su veebileht toimib ja see läheb külastajatele peale.

Kuidas hinnata oma affiliate projekti otstarbekust?

Kindlasti ei soovi sa olukorda, kus ära on tehtud kolossaalne töö, möödunud on aasta või rohkemgi, aga ikka pole sentigi teenitud. Järgevalt tutvustan meetodit, kuidas mõõta konkurentide tugevust ja seeläbi saada aimu kui palju tööd pead sa nende edestamiseks hinnanguliselt tegema.

Oletame, et sinu focus keyword on “How to lose weight” mida otsitakse kuus keskmiselt 450’000 korda. Googeldage seda märksõna ja avage 5. positsioonil (ärge arvestage reklaame) olev artikkel ja kopeerige tema URL ehk aadress backlink checker’isse. Tuleb välja, et antud Reader’s Digest artiklil on ~2100 välist linki ehk backlinki. See ei ole ilmatusuur number! Näiteks Amazonil on neid 3,2 miljonit, kuid 2100 on ikkagi piisavalt suur number arusaamaks, et ühe aastaga tõenäoliselt TOP5 hulka ei jõua.

Google otsitulemused
5. kohal oleva veebi backlink’ide arv annab ülevaata konkurentsi tugevusest.

Kui 5. kohal platseeruv veebileht omab rohkem kui 500 backlinki, võiksid vahetada oma target keywordi nõrgema vastu! 

Muidugi võib konkurenti edestada ka väiksema backlinkide arvuga, sest loeb kvaliteet mitte kvantiteet, kuid see meetod annab siiski üpris hea pildi kui palju aega ja raha tõenäoliselt kulub, et saavutada konkurendist parem positsioon.

Eesti turu magusaimad lingid on Delfilt või Postimehelt. Nende tasuta saamiseks pead omama häid tutvusi või siis tegema ligi 800 eurose investeeringu sisuturundusliku artikli näol, mis sisaldab endale viitamist. Kui arvestada, et sisuturunduslik artikkel jääb pikkadeks aastateks arhiivi, siis on see väga tasuv investeering! Õnneks pole maailm veel nii hukas, et häid linke tasuta ja ilma küsimata ei saa. Saab täitsa edukalt, kuid selle esimeseks eelduseks on huvitav ja väärtuspõhine sisu, mis tekitab viraalset efekti.

Kasulik nipp!

Vali esimeseks target keywordiks märksõna mille Google 5. positsioonil on maksimaalselt ~500 backlinki. Vastasel juhul läheb TOP5 hulka jõudmine ülimalt raskeks (pead investeerima väga palju raha, et saada kvaliteet backlinke nt. külalispostituse või sisuturundusartikli näol).

Kokkuvõtteks

See mida sa praegu lugesid oli vaid põgus ülevaade suurest maailmast, millest on välja antud sadu raamatuid. Affilliate marketinguga ei hakata raha teenima üle öö! Palmi alla saamiseks pead olema pädev veebiarendudes, sisuturunduses, otsimoorotiturunduses ja tundma põhjalikult oma sihtgruppi ka veidike õnne ei tee paha. Kõigele lisaks pead veel olema ka hea kirjanik ehk copywriter ja oma nišis tõeline proffessor.

Mis aga minu meelest on parim, on see, et selles valdkonnas saab kulusi hoida väga madalal ja tulud on piiritud. Seega on affiliate marketing igati katsetamist väärt. Lisaks saad oma äri arendada ükskõik, kus leidub internet ja arvuti ehk sa ei pea kella kaheksast viieni kuskil kontoris viibima. Kõlab nagu unistuste töö või mis?

Autorist lähemalt:

Kes on autor?

Marika on Wixter.ee asutaja, kirgilik veebidisainer ning turundushuviline, kes ammutab inspiratsiooni looduses sportides. Ta on kindlal veendumusel, et kodulehe tegemine on ca 10 a. pärast täiesti elementaarne oskus iga inimese jaoks.

Võta ühendust!
Värsked postitused:

Wixter.ee kasutab küpsiseid. Loe lähemalt