Kodulehe optimeerimine: SEO õpetus algajatele

Jaga
Säutsu
Saada
Sisukord

Kurdad vähese veebiliikluse ja hinnapäringute üle?

Muideks täpselt poolteist aastat tagasi sai ka wixter.ee külastatavust võrrelda surnuaiaga. Ümmargune null. See veeb polnud Googles nähtav ega teeninud intenetist senitigi!

Koostasin selle kodulehe optimeerimise õpetuse, sest minu praktika on poole aastaga aidanud mul oma veebilehe orgaanilise veebiliikluse kasvatada nullist ~1000 unikaalse külastuseni kuus ning positsioonidel 1-3 asetsen kokku 82 erineva eesti keelse märksõnaga ja need numbrid paranevad endiselt!

Siin on tõestusmaterjal…

SEO tulemused wixter.ee saidil

Märksõnade statistika 1-3. positsioonil wixter.ee saidil

 

Mida kasuliku siit kuuleb?

Selles SEO õpetuses saad detailselt teada:

  • Kuidas optimeerida veebilehe tekstid kindlatele märksõnadele?
  • Kust, millega ja kuidas otsida enda jaoks parimaid märksõnu?
  • Mis on ja kuidas käib link-building?

Olgu öeldud, et käesolev kodulehe optimeerimise õpetus ei eelda sinult mitte mingeid spetsiifilisi oskusi, vaid innukat pealehakkamist ja pisut loogilist mõtlemist! Kogu siinne know-how on järgi katsetatud Wixter.ee peal ning on ammutatud usaldusväärsetest kanalitest nagu nt Backlinko ja Searchengineland.

Lühendid kohe selgeks!

Veebilehe optimeerimisalaste lühendite/mõistete tähendused:

SEOsearch engine optimization ehk kodulehe optimeerimine otsimootoritele
SEMsearch engine marketing ehk otsimootori turundus/reklaam
SERPsearch engine result page ehk otsitulemuste pingerida
BRbounce rate ehk külastajate tagasipõrkemäär veebilehelt
DAdomain authority ehk domeeni autoriteetsus
PApage authority ehk sisulehe autoriteetsus
PPCpay per click ehk klikipõhine maksustamine

Mis on SEO?

SEO käsitleb peamiselt kodulehe sisu (tekstid, pildid) optimeerimist kindlatele märksõnadele ja tehnilistele kriteeriumitele.

Kodulehe optimeerimise lõppeesmärk on panna veebileht senisest paremini rankima ehk muuta veeb võimalikult kiiresti orgaanilisest otsingust leitavaks märksõnadega, mida kasutavad sinu potensiaalsed kliendid guugeldades!

Näide õnnestunud SEO tulemusest wixter.ee näitel:

SEO
EESMÄRK TÄIDETUD: käesolev õpetus on märksõnaga “SEO” orgaanilises pingereas 1. positsioonil (20.09.19)

Mis vahe on välimisel ja sisemisel SEO’l?

1. Veebilehe sisene SEO (on-page SEO)

See tegevuste kogum käsitleb peamiselt sisulehtede omavahelist ristlinkimist, märkõnade “istutamist” tekstidesse ja tehniliste näitajate paremaks timmimist (nt. kiirus ja mobiilisõbralikkus).

Lõviosa veebilehe omanikest eeldab, et kodulehe optimeerimine kindlatele märksõnadele on piisav, et tõusta Googles otsitulemustes esile. Enamus juhtudel see EI OLE piisav! Märksõnade paika seadmine on alles eeldus tekkimaks Google otsingutulemustesse. Positsioon otsingutulemustes sõltub peamiselt sisulehe usaldusväärsustest, mida aitab kasvatada veebilehe välimine SEO.

2. Veebilehe väline SEO (off-page SEO)

Selles punktis eraldatakse terad sökadest! Off-page SEO on tegevuste kogum veebilehe väliselt. Põhimõtteliselt on tegu kodulehe reklaami ja turundusega. Antud valdkond hõlmab sinu veebilehele viitavaid linke teistest portaalidest (viited meedia väljaannetes, külalispostitused jms.), koostööd sotsiaalmeediaga ja PPC reklaami tegemist Google Ads’iga.

SEO spetsialistid nimetavad veebilehe välist optimeerimist SEM-iks, kuid üldsus armastab mõelda, et igasugune tegevus, mis kasvatab veebiliiklust ja tõstab ranking’ut kannabki nimetust: kodulehe SEO.

SAMM 1: Lisa sisusse märksõnu!

Igale sisulehele ja blogipostitusele tuleb mõelda unikaalne focus keyword ehk tähtsaim märksõna, mis hakkab esinema strateegilistes kohtades nagu näiteks URL, tiitel ja sissejuhatus. Niisiis mõtle, mis on sinu ärivaldkonda ja sisu arvestades kõige populaarsem märksõna!

Tööriistad märksõnade leidmiseks

Siin on tööriistad, mis näitavad märksõnade otsingumahte ja annavad ka soovitusi uute leidmiseks:

Keywords Everywhere – 100% tasuta ja ülimugav Chrome’i rakendus, mis võimaldab märksõnade andmeid näha otse Google otsinguriba all. Lisaks otsingumahtudele näitab keskmist klikihinda ja seonduvaid märksõnu.

Keywords Everywhere tööriist
Keywords Everywhere tööriist kuvab keskmise otsingumahu Google otsinguriba alla.

Goolgle Keyword Planner – põhjalik märksõnade uurimistööriist, mis on kättesaadav ainult juhul kui teed Google Ads’iga tasulist reklaami. Võimaldab näha otsingumahte viimase 12 kuu jooksul ning välja filtreerida erinevaid segmente. Näiteks kui palju guugeldati fraasi “search engine optimization” ainult Tallinnas.

Google Trends – tasuta tööriist märksõna trendide uurimiseks. Google Trends ei näita meile otsingumahte absoluutarvudena, vaid protsentuaalselt kogu huvigrupist. Näiteks 2017 a kõige otsitum märksõna Eestis oli “ID kaardi sertifikaadi uuendamine”. Tänaseks on teema maha vaibunud ja sellest rekordmahust guugeldab 2018. aastal vaid 2% inimesi.

Google Trends on hea tööriist leidmaks märksõnu ja teemasi, mis on kasvava trendiga ehk populaarsust koguvad. Buumide ettenägemine on eriti oluline blogijatele, kelle põhitegevus on kaasturundus ehk affiliate marketing.

Google-Trends
Google Trends tööriist

Kuidas valida märksõnu?

Võimalik, et sa tead, mis on sinu valdkonna parimad märksõnad. Kui kas sa oled mõelnud, milline on neist suurima otsingumahuga ja ühtlasi tooks sulle kõige rohkem uusi müüke? Toon välja kaks põhiprintsiipi, mille alusel valikut teha:

1. Otsingumahu kvaliteet vs kvantiteet

Otsingumaht ei tohiks olla alati primaarne näitaja. Ülioluline on mõista inimeste kavatsusi erinevate märksõnade taga ehk mis etapis nad otsustusprotsessis parasjagu on.

Näiteks fraas kodulehe tegemine on küll väga populaarne (maht: 1300), kuid väga vähe otsinguid saav kodulehe tegemine hind  (maht: 90) on teenusepakkujale ehk isegi kasumlikum, sest inimene on otsustusprotsessi lõppfaasis ja juba otsib konkreetset pakkumist.

Seega iga focus keyword võiks olla kuldne kesktee relevantsusest ning otsingumahust!

2. Arvesta märksõna konkurentsiga!

Väga oluline mõjutaja on ka märksõna konkurents. Karm konkurents lööb eriti valusalt, kui sihid rahvusvahelist turgu. Rahvusvaheliselt populaarsed märksõnad, mida otsitakse sadutuhandeid kordi on küll ahvatlevad, kuid nendega SERP-is esilehele jõudmine on aastatepikkune järjepidev töö ehk sisuliselt võimatu ülesanne.

Rusikareegel: mida suurem on märksõna konkurents (loe: kallis klikihind), seda kauem läheb aega kuni saavutad 1. positsiooni.  Seega noortel veebilehtedel on oluline alustada mõne vähem populaarse märksõnaga.

CPC klikihind
Tasuta Chrome’i rakendus nimega Keywords Everywhere näitab mugavalt märksõnade klikihinda, mis on hea indikaator konkurentsi tugevuse hindamiseks.

Nipp: guugeldage kõrge konkurentsiga märksõnu ning analüüsige SERP’i! Kui otsingutulemuste esileht on hõivatud suurtest ja tuntud brändide postitutest, siis tasuks loobuda ja leida jõukohasem põhimärksõna

ÕPETUS: Kuidas käib kodulehe optimeerimine märksõnele

Kodulehe optimeerimine, täpsemalt veebilehe sisu optimeerimine soovitud märksõnale on lihtsam kui sa arvad. Tegelikult järgid sa paljusi soovitusi alateadlikult ka siis, kui sa mitte midagi veebilehe optimeerimisest ei tea.

Lühidalt on tegevusplaan järgmine:

1.Kirjuta põhikonkurendist rohkem ja põhjalikumalt (minimaalselt 800 sõna)!

2. Kasuta põhimärksõna sisulehe URL-is, tiitlis, olulistemate piltide kirjeldustes ja mõned korrad põhisisus!

3. Strateegiliselt vähem olulisemates  alapealkirjades ja põhisisus kasutage erinevaid sünonüüme ja seonduvaid märksõnu!

SEO valdkonna maailmakuulus koolitaja Brian Dean on selle tarbeks loonud fantastiliselt ülevaatliku infograafiku, kuidas teha perfektset on-page-SEO’d:

kodulehe optimeerimine (on-page-SEO)

 

Siinkohal toonitan, et ärge pingutage märksõna korrutamisega üle. SEO tugevus ei suurene selle võrra, kui palju sa ühte põhimärksõna korrutad! Pole olemas kivisse raiutud protsenti, et kui märksõna moodustab kogu artikli sõnade arvust rohkem kui 3%, siis on automaatselt tegu üle optimeerimisega või vastupidi. Soovitan lähtuda kõhutundest! Kui lause või lõik tundub kohmakas, siis parem kasutada sünonüüme või sootuks loobuda!

Äärmiselt oluline on kasutada ka seonduvaid märksõnu! Seonduvate märksõnade rohkus ja spetsiifiliste terminite olemasolu on Google jaoks justkui signaal, et tegu on põhjaliku ja pädeva lehega. Pealiskaudseid veebilehti ei taha promoda ei Google, ega soovi lugeda ka külastajad!

Seonduvate märksõnade näide:

Põhimärksõna – kodulehe optimeerimine
Seonduvad märksõnad: SEO tähendus; SEM; mis on optimeerimine; search engine optimization; SERP; Yoast jne.

Digiturunduse võimalused võtavad silme eest kirjuks?

Vajad abi digiturunduse või kodulehega? Veebikool pakub praktilisi koolitusi, et saaksid oma äri viia järgmisele tasemele.

SAMM 2: Hangi backlinke ja viita teistele artiklitele!

Lingid ei ole teps mitte ainult kasutajakogemuse parendamine. Mõistmaks linkide olulisust tuleb veebi käsitleda nö anatoomiliselt. Piltlikult kirjeldades omab iga veebileht autoriteetsuse skoori ehk väärtust. Lingid on just kui torud, mida mööda veebilehtede vaheline väärtus ehk lingimahl pidevalt voolab ja jaguneb.

Sisemiste linkidega (nt avalehelt teenuste lehele) on meil võimalik lingimahla soovitud kujul üle kogu oma veebi nö harmooniliselt jagada. Väljast sisse tulevate viidetega ehk backlinkidega (nt neti.ee viide sinu kodulehele) genereeritakse uut väärtusliku lingimahla sinu kodulehe jaoks juurde ja tänu sellele paranebki positsioon.

Backlinkide analüüs
Google Search Console näitab kui palju ja mis domeen on teile viidanud.

Mõni “ekspert” on arvamusel, et backlinkide mõju terves SEO’s on tänaseks marginaalseks jäänud. Üks aga mis on kindel: TOP 3 veebilehed omavad endiselt alati kõige rohkem väärtuslike linke võrreldes teiste konkurentidega. Ka minu veebilehe positsioon on palju paranenud just tänu backlinkidele.

Muideks enda ja konkurentide backlinke saab mugavalt vaadata Moz Link Explorer tööriistaga!

Follow ja nofollow lingid

Kui me soovime oma veebis millegile viidata, siis on tegemist vaikimisi dofollow-tüüpi lingiga. Piltlikult öeldes tähendab see seda, et see veider nähtus nimega link juice ehk lingimahl saab veebilehtede vahel vabalt ilma takistusteta “voolata”.

Rõhutan, et dofollow-tüüpi lingid on täiesti tavalised viited. Enamus veebilehe siseseid viiteid (nt. viide avalehelt teenuste lehele) peaksid kindlasti jääma dofollow-tüüpi linkideks! Samuti võiksid enamus väljastpoolt sinu veebilehele tulevad backlink’id (nt. neti.ee viide sinu veebilehele) olla väärtust jagavad ehk samuti dofollow märgistusega.

Lingimahl
Dofollow vs nofollow viite eripära.

Täpselt vastupidine efekt kaasneb nofollow tüüpi viitega. Näiteks sotsiaalmeedias ja kommentaariumites on lingid vaikimisi nofollow-tüüpi. Link toimib nagu ikka, aga veebilehed omavahel väärtust ei jaga. “Kraan” on nö kinni keeratud! Nofollow-tüüpi lingid lubavad meil kaitsta oma veebilehe SEO’d. Piltlikult öeldes jookseb sinu koduleht väärtusest tühjaks, kui välja suunatud dofollow-tüüpi linke on kordades rohkem kui sisse tulevaid viiteid.

Kokkuvõtvalt võib väita, et SEO suurim salarelv on relevantne dofollow backlink mainekalt veebilehelt.

PRO TIP: Uute backlinkide kasutegur avaldub SERPis ca 2 kuu möödumisel!

Vaata wpbeginner.com õpetust, kuidas lisada viidetele nofollow märgistusi!

Linkide struktuur e. link buildingu algtõed

Järgi järgmisi algtõdesi tegemaks efektiivset link buildingut:

  1. Ära spämmi ehk viita ainult viitamise pärast!
  2. Iga sisuleht vajab rankimiseks unikaalseid backlinke!
  3. Iga sisuleht võiks minimaalselt 2-3 korda viidata ENDA teistele postitusele või sisulehele
  4. Iga postitus võiks viidata enda veebilehelt välja mõnele autoriteetsele lehele
  5. Iga sisuleht ja postitus võiks viidata avalehele
  6. Mida kõrgemal olev viide seda suurema kaaluga see on! Maakeeli: jaluses olevatel linkidel pole SEO seisukohalt tähtsust.

Viidete ankurtekst on tähtis!

Ankurtekst ehk viite kirjeldus saab SEO mõistes olla 5 erinevat tüüpi. Nendeks on:

  • URL’i põhine viide (nt: https://wixter.ee//kodulehe-optimeerimine)
  • Märksõnapõhine viide (nt: kodulehe optimeerimine)
  • Brändipõhine viide (nt: Wixter)
  • Lihtviide (nt: “vaata siit”; “loe rohkem” jne)
  • Pildipõhine viide

SEO seisukohalt on kõige kvaliteetsemad viited mõistagi URL’i ja märksõnapõhised ankurtekstid, kuid siinkohal valitseb oht jälle üle optimeerida. Pole hea kalduda äärmusesse ja viidata ainult põhimärksõna põhiselt! Olge loomingulised ja hoolitsege selle eest, et eksisteeriks erineva tüpaažidega ankurtekste.

SAMM 3: Vaata üle veebilehe tehniline olukord!

Kodulehe SEO on üks suur masinavärk, sest Google algoritm teenib vaid ühte eesmärki – inimene peab saama oma küsimusele/probleemile vastuse võimalikult ruttu ja seda usaldusväärsest allikast. Seega võib vaikselt mistahes veebilehe parendamist SEO’ks nimetada.

Kolmanda ja ühtlasi viimase sammuna vaatleme veebilehe peamisi tehnilisi faktoreid nagu kiirus ja mobiilisõbralikkus.

Veebilehe kiirendamine

Testi enda veebilehe kiirust Pingdomiga või PageSpeed Insights’iga

Meediafailid moodustavad kodulehe mahust ca 80%. Üks nutitelefoniga tehtud pilt võib olla juba suurema mahuga kui soovituslik sisulehe maht kokku! Oled saavutanud väga tubli tulemuse kui sinu sisulehed on väiksemad kui 2MB ning avanevad kiiremini kui 1 sekundiga.

MINU KOGEMUS: kui vähendate mõne pilditöötlusprogrammiga illustreerivate piltide resolutsiooni, siis veebikõlbulik kvaliteet säilib vabalt ka 100 kilobaidise mahu puhul. Suurte taustapiltide puhul saab hakkama 300-400 kilobaidiga.

Ole nutiseadmesõbralik!

Kas teadsid, et Google läheb vaikselt üle täielikule Mobile-first indekseerimisele? See tähendab, et sinu veebilehe SEO mõõdupuu aluseks pole mitte enam desktop vaid mobiilne vaade. Seega kui sinu veeb on ajast ja arust ja parima mobiilisõbralikkusega just ei hiilga on rankimine sinu jaoks kahjuks lõppenud ja kõige odavam lahendus oleks luua hoopiski uus veebileht. Kasuta selleks meie algajasõbralikku kodulehe tegemise õpetust!

 

Testi oma veebilehe mobiilisõbralikkust Google Mobile Test’iga!

Skaleeruv veebileht
Nutiseadmesõbralik veebidisain

BOONUS: 18 pisemat SEO nippi algajatele

1. Kasutage Yoast pluginat, mis annab WordPressi kasutajatele personaalset nõu SEO paranadamisel. Ühtlasi hoolitseb ise, et Sitemap.xml  dokument oleks alati värske.

2. Kirjuta veebilehe üldine pealkiri ja lühikirjeldus märksõnapõhiselt. Liigu WordPressis: Settings ➜ Üldine ➜ Pealkiri/ Lühikirjeldus

WordPress veebilehe pealkiri
WordPress veebilehe pealkiri

3. Igal sisulehel olgu AINULT ÜKS heading 1 ehk kõrgeima kategooria pealkiri! Kõik järgnevad alapealkirjad omagu vastavalt h2 või h3 märgistust.

4. Sisulehe pealkiri WordPressis ei tohiks mitte kunagi kanda nimetust: “avaleht” või “kontakt”. Nimeta kontakt leht näiteks: “märksõna + Tallinnas”. Proovi märksõna välja kirjutada võimalikult pealkirjade alguses ehk vasakul!

5. Kui on võimalik rõhuta märksõna bold’is ehk rasvase käekirjaga. Antud meede on küllaltki äärmuslik. Isiklikult kasutaks seda nippi ainult 1-2 korda sisulehe kohta. Vastasel juhul võib see tunduda ebaloomulikuna.

6. Kustuta dubleeritud sisu. Juba üks lõik (3-4 lauset) dubleeritud sisu on liig. Alati sõnasta oma mõte ümber kui sa oled sellest varem juba kirjutanud. Kontrolli dubleeritud sisu Plagiarism Checker’iga!

7. Kasuta sisus bulletpoint loetelusi. See meeldib inimestele, sest neid on mugav lugeda. Kõik mis meeldib inimestele meeldib ka Google’le! Loetelud parandavad samuti kasutajakogemust.

8. Nimeta piltide pealkirjad märksõnapõhiselt juba arvutis. Samuti dubleeri pealkirja ALT TEKST lahtris. Olenevalt valdkonnast leidub palju inimesi kes guugeldavad piltide järgi!

piltide optimeerimine
Piltide puhul peab olema täidetud märksõnapõhine pealekiri kui ka alt-tekst lahter

9. Absoluutselt iga sisuleht võiks viidata avalehele. Veebisisene ristlinkimine on üks tähtsaim faktor SEO-s. Nõnda jaguneb lingimahl harmooniliselt ja avaleht muutub järjest tugevamaks ehk page authority tõuseb.

10. Kasuta linkide ankurtekstis kas märksõna või originaal URL-i. Unusta viide stiilis “vaata siit”. Lugejad soovivad alati teada, kuhu teda saata üritatakse. Lisaks tugevdab märksõnapõhine ankurtekst konkreetse sisulehe SEO jõudu. URL põhised viited annavad jõudu juurde tervele domeenile.

11. Kiirenda enda veebilehte mõne cache pluginaga. Hanguvad veebilehed on kasutud ja ei meeldi kellegile. Kõige suurem põnts kiirusele on mahult optimeerimata pildid. Hea avanemiskiirus on kuni 2 sekundit. Testi enda veebilehe avanemiskiirust Pingdomi tööriistaga! Pingdom annab ühtlasi personaalseid soovitusi, mida peaksid parandama ja teisiti tegema, et tehniline olukord oleks parem.

12. Riputa enda veeb üles neti.ee otsingumootorisse! Jah, selline tore veeb töötab endiselt. Veebilehe ülespanek käib iseseisvalt ja on täiesti tasuta. Põhiline põhjus pole sellest kanalist tulenev liiklus, vaid neti.ee viite kaudu sissetulev väärtuslik lingimahl. See on väga väärt link, mille saab tasuta!

13. Mine üle turvalisele HTTPS protokollile. Muideks enamus kodulehemajutajad pakuvad selle lihtsaimat versiooni (Let’s Encrypt) täiesti tasuta. Loe meie artiklit: SSL sertifikaadi paigaldamine kodulehele ja teed paigalduse ära 10 minutiga!

14. Kustuta “zombi” sisulehed. Nendeks on peamiselt:

  • aegunud uudised ja postitused
  • siltide arhiivlehed
  • dubleeritud sisuga lehed
  • minimaalse sisuga lehed

Nipp, kuidas vaadata korraga kõiki omi sisulehti, mida otsimootorid näevad:

Guugelda: “site:sinudomeen.ee”

SEO nipp

15. Paranda enda veebilehe E-T-A-d (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness)

Ehk teisisõnu:

  • Ära varja oma isikut (pilt, sotsiaameedia profiilid)
  • Loo Kontakt ja Meist sisuleht
  • Kooskõlasta oma veeb värske andmekaitseseadusega (küpsiste teavitus ja privaatsuspoliitika)
  • Viita kasutatud allikatele

ETA on eriti oluline aspekt meditsiini ja finants teemalistel veebilehtedel, mis on nö tundlikud valdkonnad!

16. Analüütikat jälgides keskendu CTR-i (click trough rate) ning lehel oldud aeg (dwell time) näitajate parendamisele. Teisisõnu: testi välja kõige huvitavam pealkiri, mis sinu lehte reaalselt kirjeldab ja kasuta seda Google snipetis.

Lehel oldud aja parendamiseks soovitan lugeda minu artiklit: 7 nippi kodulehe avalehel mis tõstavad ettevõtte müüki!

17. Vali välja üks sotsiaalmeedia kanal ja ole seal maksimaalselt aktiivne. Hea nipp on reklaamida iga uut blogipostitust sotsmeedias. Tekita huvi ja suuna lugeja edasi enda veebilehele. Google hindab sotsiaalmeediast tulevat liiklust väga kõrgelt!

18. Kirjuta konkurendist huvitavamalt ja pikemalt! Statistika näitab, et kõige paremini rank’ivad 2000-2500 sõnalised mammutartiklid.

Lisamaterjalina võiksid lugeda ka Brian Deani artiklit teemal 200 SEO faktorit! Dean on SEO vallas üks tuntumaid spetsialiste ja Backlinko nimelise veebilehe looja!

Kohustuslikud tööriistad kodulehe optimeerimisel

1. Google Search Console (tasuta tööriist)

Search Console on võimas Google tasuta tööriist veebilehe omanikule. See näitab näiteks mis positsioonil sinu koduleht konkreetse märksõnaga parasjagu on ja milliste märksõnadega saabutakse sinu veebilehele kõige enam. Google Search Console ütleb täpselt kust parasjagu “pitsitab” ning võimaldab saada kiireid tulemusi kodulehe optimeerimises.

Lisaks märksõnade monitoorimisele omad põhjaliku ülevaadet linkide, katkiste URL-ide ja muude tehniliste aspektide üle. Ühe väärt lisavõimalusena on võimalik kutsuda Google robotid enda lehele ise  kiirendamaks uue sisu läbi crawl’imist.

google-search-console
Google Search Console tööriist

2. Yoast SEO (WordPressi plugin)

Tasuta väärt plugin sisulehtede ja postituste optimeerimisel. Näitab personaalseid soovitusi SEO tõhustamiseks ning võimaldab lihtsasti muuta snipetit nii Googles (arvutis ja mobiilivaates eraldi), Facebookis ja Twitteris.

Yoast hoiab silma peal näiteks:

  • Märksõna tihedusel
  • Märksõna olemasolu peakirjades, sissejuhatuses, piltidel jne
  • Pealkirjade ja põhisisu pikkusel
  • Sisemiste ja välimiste linkide arvul ja paljudel muudel aspektidel.
Yoast SEO plugin
Yoast SEO plugin WordPressi platvormile

3. Open SEO stats (tasuta rakendus Chrome’ile)

Saab mugavalt uurida konkurentide või ükskõik millise veebilehe linkide tüüpe (nofollow vs. follow), tiitlit, alapealkirju, avanemiskiirust jms. väärt andmeid. Hea abimees saamaks teada, mida konkurent teeb sinust paremini või halvemini.

4. Ahrefs (tasuline tööriist, proovinädal $7)

Põhjalik analüütika konkurentide rankingust, linkidest ja autoriteetsuse skoorist. Oma märksõnade andmebaas (pole seotud Googlega). Tõeline SEO eksperdi relv. Tunnustatud tööriist terves maailmas. Analoogseid tööriistu pakuvad veel Moz ja SEMrush.

Tasuline Ahrefsi tööriist

TOP 4 isiklikku õppetundi SEO tegemisel

1. Google snippetil on suur mõju rankimisel.

Näiteks kasutades meta-tiitlis “võlusõnasi” nagu: uus, tasuta, 2022 on võimalik hoobilt Google’s tõusta mitu kohta. Samuti mõjub hästi seonduvate märksõnade kasutamine. Siinkohal jälgi, et sa ei ületaks lubatud tähemärkide arvu! Samuti pole see õige koht, kus kasutada kalambuure või muud üleliigset infomüra.

Google snippet
Google snippet peab sisaldama põhimärksõna ning ühtlasi tekitama lugejas huvi peale klikkida.

Otsitulemustes sobiva valiku tegemine on sõrmenipsu pikkune hetk, kus on tähtis tekitada huvi ja eristuda konkurentidest. SEO seisukohalt on tähtis, et põhimärksõna jääks võimalikult pealkirja algusesse! Seega pole otsetarbekas alustada meta-tiitlit firma- või brändinimega.

2. Tooda uut sisu ehk pea blogi.

Sinu valdkonnas on tõenäoliselt kümneid ja kümneid väiksemaid märksõnu, mille veebiliiklust sa ei püüa. Blogi pidamine on geniaalne võimalus pisemate märksõnade püüdmiseks ja ühtlasi suurendab blogimine kõvasti backlinkid’e saamise võimalust ja tõstab autoriteesust.  Parem tee üks korralik ja põhjalik postitus kord kuus kui üks lühike ja ebamäärane iga nädal!

Mahukad ja süvitsi minevad postitused (min. 2000 sõna) edestavad otsitulemustes alati “õhukesi” artikleid. Nagu ennist mainitud, siis mida kõrgem on sinu domeeni autoriteetsus seda paremaid positsioone saavutavad kõik sinu domeeni all olevad sisulehed!

3. Ära nofollow kõiki väljaminevaid linke!

Kogu veebilehe link building ja linking-profile peab jääma loomulikuks! Mida tähendab loomulikuks jäämine? See tähendab seda, et liiga äärmustesse kaldumine jätab sinu veebist kahtlase mulje, mis ühtlasi viitab mahhinatsioonile. Google ei salli, kui teda üritatakse üle kavaldada! Kindlasti nofollow kõiki oma konkurente, aga igasugused viited usaldusväärsetele ja teadatuntud allikatele (nt. Wikipedia, Riigi Teataja jms.) võiksid jääda siiski dofollow linkideks.

4. Ära muuda vanade postituste/sisulehtede URL-e ehk aadresse.

Uus URL ehk aadress on Google jaoks justkui uus sisuleht, mille nn SEO väärtus hakkab kogunema nullist. Samuti võib selline tegevus põhjustada rohkesti 404 (page not found) veateateid ja sellest kannatab kogu domeen. Kui URL’i muutmine on vältimatu, siis tuleb kindlasti kasutada ümbersuunamise pluginat! Põhjus peitub selles, et sa kaotad senised backlink’id. Sellisel juhul oleks mõistagi kõvasti etem teavitada allikaid personaalselt ja anda märku uuenenud aadressist. Headest linkidest ei tasuks mitte mingi hinna eest loobuda!

Kui kiiresti saabuvad SEO tulemused?

Tulemused SEO-s sõltuvad peamiselt domeeni ja sisulehe autoriteesusskoorist. Sa võid teha väga paeluva ja hästi optimeeritud artikli, kuid see ikkagi pole piisav konkureerimaks poole pealiskaudsema artikliga, mis on avaldatud mõne kuulsa domeeni alt.

Seega: lingid lingid ja veelkord lingid! Hangi linke!

Muideks Google on oma arenguga seal maal, et erinevatel valdkondadel on erinevad hindamisstandarid. Näiteks tervise ja rahandusalased veebilehed (YMYL – your money your life) peavad ennast rohkem tõestama, sest need on tundlikud teemad.

Kui rääkida enda kogemusest, siis minul võttis wixter.ee saidiga 1. kohale jõudmine oma põhimärksõnaga kodulehe tegemine (otsingumaht: 1300 kuus) aega ca. 6 kuud, mis kinnitab ka paljude ekspertide öeldut, et SEO tulemused võivad saabuda alles mitme kuu pärast.

Kokkuvõtteks

Sinu valduses on nüüd informatsioon ja teadmised, mille põhitõdede vastu eksivad isegi mõned SEO agentuurid ise. Panen sulle veelkord südamele, et SEO peab kokkuvõttes jääma loomulik ja tasakaalus.

Edu ja kannatlikku meelt kodulehe optimeerimisel. Ühtlasi ära unusta peamist – sa kirjutad lihast ja luust inimestele mitte robotitele!

Pole päris sinu teema? Uuri meie SEO teenust!

Hinnapakkumise saamiseks palume täita päringuvormi. Vastame teile juba samal tööpäeval!

Digiturunduse võimalused võtavad silme eest kirjuks?

Vajad abi digiturunduse või kodulehega? Veebikool pakub praktilisi koolitusi, et saaksid oma äri viia järgmisele tasemele.

Autor
Picture of Kes on autor?
Kes on autor?

Marika on Wixter.ee asutaja, kirgilik veebidisainer ning turundushuviline, kes ammutab inspiratsiooni looduses sportides. Ta on kindlal veendumusel, et kodulehe tegemine on ca 10 a. pärast täiesti elementaarne oskus iga inimese jaoks.

Võta ühendust!

Wixter.ee kasutab küpsiseid. Loe lähemalt